Põhja-Eesti Ühistranspordikeskuse juhatus arutas esmaspäeval, 9. septembril, kas ja kuidas jätkab firma Atko Liinid Harjumaal ida- ja läänesuuna avalike bussiliinide teenindamist. Juhatus otsustas lääne suuna avalike liinide teenindamise lepingu lõpetada ning idasuunal jätta leping jõusse, kuna rikkumisi on läänesuunaga võrreldes oluliselt vähem.
Ühistranspordikeskuse ja Atko Liinid OÜ sõlmitud leping läänesuuna avalike liinide teenindamise kohta oleks kehtinud 2021. aasta aprillini, leping sõlmiti 2012. aastal.
Idasuuna avalike liinide teenindamise leping on Atko Liinidega sõlmitud 2015. aastal, leping kehtib 2021. aasta jaanuarini.
Põhja-Eesti Ühistranspordikeskuse juhatuse esimees, Jõelähtme vallavanem Andrus Umboja ütles, et rikkumisi on ka idasuunal, kindlasti peab teeninduskvaliteet paranema, kui rikkumisi tuleb juurde, võib arutusele tulla ka selle suuna lepingu lõpetamine: „Palume ühistranspordikeskusele teada anda kõikidest anomaaliatest, mis Atko bussiliinidel ette tulevad – kas buss jääb saabumata, buss tundub olema korrast ära ja ohtlik, bussijuht on väsinud.“
Atko Liinid said 7 aastat tagasi riigilt avalikel liinidel sõitmiseks Hispaanias valmistatud bussid Iveco. Nüüd on hakanud bussid lagunema, ka idasuunal on viimasel ajal sagenenud juhtumid, kus buss jääb rikke tõttu teele. Ette on tulnud olukordi, kus liinibuss pole välja sõitnud või hilineb.
Juulist 2018 rakendus majandus- ja taristuministri otsusega tasuta bussisõit maakonnaliinidel. Harjumaal saavad avalikel liinidel tasuta sõita alla 20aastased ja pensionärid. See on toonud liinibussidesse varasemast palju enam sõitjaid. Ka idasuunal on ette tulnud olukordi, kus sõitjaid on olnud bussis sedavõrd palju, et bussijuht on sõitnud peatusest mööda ja jätnud ootajad peale võtmata, kuna rohkem ei mahu.
Ülerahvastatud liinibusside üle on pahandanud Tallinnasse tööle ja tagasi sõitjad – pikast tööpäevast väsinuna loodetakse saada bussis istekohta.