Swedbank ei arvesta kehralaste soovi

1212

Anija valla elanik MAI VERK sai Swedbankist vastuse, milles kinnitati taas, et Kehra pangakontor suletakse.

Märtsis saatis Mai Verk Swedbankile kirja, milles palus kaaluda, kas Kehra kontori sulgemisotsus on ikka arukas ja läbimõeldud: „Mind ajendas nende poole pöörduma kiri, mille olin pangast saanud. Selles tänati, et olen kauaaegne klient ning sooviti meeldiva koostöö jätku. See soov tundus Kehra kontori sulgemisst silmas pidades mõnitamisena.“ Nüüd on pank tema kirjale vastanud.

 „Nagu arvata võis, oli vastus trafaretne – on interneti­ajastu, tuleb olukorraga leppida ja ümber  õppida,“ võttis Mai Verk kirja sisu kokku.

Vastuse saatis Swedbanki asedirektor Ele Reiljan, kes teatas, et tänapäeval kasutavad inimesed üha enam elektroonilisi kanaleid, näiteks tasutakse ostude eest enamasti pangakaardiga. Elektroonilised kanalid võimaldavad igal inimesel olla oma aja peremees, tehinguid saab sooritada sõltumata kellaajast.

„Eelkõige on internetipank viimastel aastatel teinud märkimisväärse arengu, mistõttu on teie mugavusele mõeldes võimalik internetikeskkonnas turvaliselt suhelda pangaga, sõlmida lepinguid ja jälgida kontoseisu ning sooritada makseid,“ on kirjas.

Asedirektori sõnul kinnitavad uuenduslike teenuste populaarsust numbrid – üle 80 protsendi Kehra kontori klientidest omab deebetkaarti.

Ele Reiljan teatas, et Kehra kontori sulgemine on äriline otsus, kuid viitas, et pangasaladusest tulenevalt numbrilist infot väljastada ei saa.

„Ma ei tahtnudki numbreid, vaid konkreetset põhjust, miks Kehra kontor suletakse,“ kommenteeris Mai Verk.

Ka pole ta nõus  kirjas toodud väitega, et inimesed eelistavad külastada suuri pangakontoreid, kus on rohkem võimalusi: „See on vale jutt, vanad inimesed ei oska üldse suures kontoris orienteeruda.“

Asedirektor teatas, et sularahaautomaat jääb Kehrasse alles ka pärast pangakontori sulgemist 1. juunil. Peetakse läbirääkimisi Anija vallavalitsusega, et Kehras hakkaks käima pangabuss, kus on võimalik sularaha arvele kanda ning  välja võtta, teha internetipanga tehinguid ja muud.

Mai Verk avaldas kahtlust – kuna Kehras ja ümbruskonnas on tuhandeid elanikke, hakkavad kord-paar kuus sõitva pangabussi juures looklema pikad järjekorrad.

Ele Reiljan lubas , et vastab meeleldi ka tulevikus tekkivatele küsimustele ja ootab tagasisidet. Seetõttu kavatseb Mai Verk veel kord panga juhtkonna poole pöörduda.

„Saan aru, et suure dinosauruse vastu on tolmukübemel mõttetu sõdida, kuid hing ei anna rahu. Ma ei saanud ikkagi vastust, miks Kehra kontor suletakse. Millised kulud on nii suured, et enam ei saa siin kontorit hoida? Nad ei oska end panna tavalise vanainimese olukorda. Väga kahju, et praegusel raskel ajal inimest ei nähta, kõik käib kampaania korras,“ märkis ta.

Aprilli alguses pöördus Swedbanki poole Anija vallavanem Jüri Lillsoo ja püüdis selgitada, et Kehra kontori säilimine on vajalik. Kirjale ei ole pangast veel vastatud.