10.-28. aprillini saab koguda ja saata orienteerumismängu sihtpunktides tehtud selfisid Anija Valla Spordimaailma e-postkasti.
Südamekuu raames kestab Anija ja Aegviidu valla territooriumil tuleva nädala reedeni kogupere orienteerumismäng „Tunne Anija valda“. Vallad on jaotatud kolmeks piirkonnaks: Loode-Anija ehk Kehra ja selle ümbrus, Ida-Anija ehk Aegviidu ja selle ümbrus ning Lõuna-Anija ehk Alavere ja selle ümbrus. Igas piirkonnas on 12 sihtpunkti, millest vähemalt 8 juures tuleb mängus osavõtjail teha nutiseadmega selfi ning saata need Anija Valla Spordimaailma meilile, et osaleda auhinnaloosis. Pikva külas asuva Pikaveski tamme juures endast pildi tegemine annab boonuspunkti. Selfisid võib teha üksi, koos sõbra või perega. Eraldi auhind on kõige suuremale punktikogujale ehk sellele, kes läbib mängu ajal kõige rohkem sihtpunkte. Eriauhind loositakse ka sotsiaalmeediasse teemaviidetega selfide postitajate vahel. Pildid tuleb ära saata hiljemalt 28. aprillil.
Rahvas õue!
Orienteerumismängu korraldaja, Anija Valla Spordimaailma tegevjuht Mihkel Kuuse rääkis, et pidasid abivallavanem Marge Raja ja mitmel aastal südamekuu ettevõtmisi korraldanud Helina Lillsooga nõu, mida tänavusel südamekuul oma inimestele pakkuda ning jõudsid mõtteni teha orienteerumismäng, mis tooks inimesed kodust välja. Mängu ülesehituse osas andsid nõu ka Indrek Lillsoo ja Piret Urmet.
„Jagasin piirkonna kolmeks ja hakkasin sihtpunkte määrama. Suur osa on ajaloolise väärtusega – need on mälestussambad ja olulised ehitised, kuid on ka bussipeatusi ja liiklusmärke. Pidasin vajalikuks, et suurem osa asuksid keskuste lähedal, et inimestel oleks üldse motivatsioon hakata neid otsima. Kartsin, et mäng ei saa hoogu sisse, kui pildistamiskohad oleksid keerulistes ja raskesti ligipääsetavates kohtades,“ jutustas Mihkel Kuuse.
Ta kinnitas, et palju otsimisvaeva ei ole, kaardi abil on kõik kohad kergesti leitavad. Pildid sihtmärkidest ja asukohtade kaardid on Spordimaailma kodulehel ja Facebooki lehel, kaartide väljaprinte saab Kehra spordihoonest.
Kuigi enamik sihtkohti on selliseid, kuhu pääseks ligi ka autoga, on orienteerumismängu juhendis, et kasutada võib kõiki „kondimootori“ jõul töötavaid liikumisviise – jalutada, joosta, sõita rattaga. Auto-, bussi- või rongitransporti on lubatud kasutada vaid teise piirkonda – näiteks Kehrast Aegviitu või Alaverre – punktijahile minnes.
„See jääb igaühe enda südametunnistusele, spetsiaalselt kontrollima ei hakka. Aga kui selgub, et keegi läbis kõik punktid autoga, siis tema pildid auhinnaloosi ei lähe,“ sõnas korraldaja.
Iga inimene on oluline
Kui orienteerumismäng eelmise nädala esmaspäeval välja kuulutati, tekitas see kohe elevust. Sotsiaalmeedias kommenteeriti – oodatakse juba tööpäeva lõppu, et orienteeruma minna. Ka esimesed selfid saadeti Spordimaailmale eelmisel nädalal – esimene, kes läbis Kehras 8 sihtpunkti ja tegi nende taustal endast pilti, oli kehralane Tarmo Tiidemaa.
Piret Urmet riputas pühapäeval sotsiaalmeediasse selfid 12 sihtpunktist Aegviidus, mille pildistamiseks läbis jalgrattaga 40 kilomeetrit. Mihkel Kuuse avaldas lootust, et ka teised lähevad Anija vallast mängu raames Aegviiduga tutvuma ning Aegviidu elanikud tulevad omakorda praegu veel naabervalda: „Saatsin mängu kohta info ka Aegviidu kooli ja lasteaeda, loodan, et info levib.“
Eesmärki, kui palju võiks orienteerumismängus olla osalejaid, ei ole Mihkel Kuuse seadnud. Ütles, et tunneb rõõmu igast inimesest, kes läheb tänu sellele õue oma kodukanti avastama.
Küll aga sõltub osalejate arvust orienteerumismängu auhinnafondi suurus. Rahvastiku tervise arengukava 2009-2020 fondist saadi südamekuu läbiviimiseks 300 eurot. Ka Spordimaailm paneb välja auhindu. Kui osalejaid on palju, küsitakse sponsorlust kohalikelt ettevõtetelt. Auhinnad hoitakse mängu lõpuni saladuses, kuid need on korraldaja kinnitusel südamekuuga sobivad. Auhinnaloosist on kavas teha Facebooki kaudu otseülekanne.