Raasiku vallas Kalesis valmistatakse energiasäästlikke aknaid

4555

Aknatehas OÜ toodab Kalesy kaubamärgiga aknaid.


Juhataja EERIK KIRS: „Nõustame kliente personaalselt ja põhjalikumalt kui enamik ettevõtteid.“

Aruküla külje all Kalesi külas tegutseb kunagises sigala hoones Aknatehas OÜ. Ettevõttes töötab kokku 15 inimest, kellest kümme on ametis Kalesy aknatehases ning viis Tallinna müügiesinduses.

Kalesy kaubamärgiga energiasäästlikke puit- ja puit-alumiiniumakende ning -rõduuste tootmist alustati 2007. aastal. 2012. aastal tehti esimese Eesti ettevõttena algust energiasäästlike passiivakende tootmisega.

Aknatehas OÜ juhataja Eerik Kirs: „Usun, et oleme Eestis oma kliendikeskse lähenemise ja uuendusliku mõtlemisega teistele eeskujuks ning teerajajaks. Suuremadki ettevõtted on meie tooteid kopeerinud.“

Suurem efektiivsus
Kalesy kaubamärk tekkis majandussurutise ajal, kui Eerik Kirs ostis Kalesis tegutsenud aknatootja Alator Aknad.

„Sattusin selle peale täiesti juhuslikult. Olin Aruküla kandis üht kinnistut vaatamas ja kui maakler kuulis, et tegelen uste müügiga, siis küsis, kas ma ei sooviks aknatehast osta. Läksime sigalas tegutsenud ettevõtet vaatama. Selgus, et ettevõte oli kohe pankrotistumas. Kuna neil oli välja töötatud aga väga hea soojusisolat­siooniga aknaprofiil, võtsin riski ja ostsin ettevõtte ära,“ jutustas ta.

Tema sõnul tuli majandussurutise aastail näha palju vaeva ja leida võimalusi, et ellu jääda.
Väiketootjana suurte kõrvale tulla ei olnud kerge,  kuid 2010. aastal hakkas ettevõttel paremini minema ning paika sai pandud pikaajalised eesmärgid. Käive on kasvanud kolmel viimasel aastal 10 protsenti aastas, sel aastal loodetakse suuremat kasvu. Tootmine on muudetud võimalikult efektiivseks.

Eerik Kirs: „Tootmisjuht on Anija vallast Parilast pärit Andrus Piirsalu. Ta kujundas tootmise ümber nii, et väiksema inimeste hulgaga toodame kokkuvõttes rohkem. Mõnevõrra kasvas töötajate koormus, aga ka töötasu.“

Ettevõttel on kavas tootmist laiendada – hankida uusi seadmeid ning võimaluse korral rajada uus tehasehoone, sest vanas sigalas on võimalused piiratud.
Kuigi tootmise laiendamisega luuakse juurde uusi töökohti, planeerib ettevõte töötada edaspidi võimalikult optimaalse meeskonnaga.

„Hästi tasustatud ning oma ametit tundvate spetsialistide meeskonnaga tagatakse toodete kõrge kvaliteet ning kiire areng,“ sõnas juhataja.

Muudatusi on kavas teha ka müügitöös. Veel sel aastal plaanitakse avada suurem esindussalong uute akende ning suuremõõtmeliste lükand- ja voldik­uste eksponeerimiseks. Praegu tegutseb salong Pärnu maanteel.

Tooteid turundatakse ka interneti kaudu. „Oleme ilmselt kõige väiksem puit- ja puit-alumiiniumakende tootja Eestis. Meie kodulehte vaadates peavad kliendid meid oluliselt suuremaks. Käesoleva aasta keskpaigaks loodame aga luua uue ja veelgi kliendisõbralikuma kodulehe. Interneti otsingumootor Google annab akende puhul enamasti esimesena meie ettevõtte andmed. Kodulehel asub ka meie enda loodud unikaalne akende tasuvuskalkulaator, millega saab akende soojusjuhtivuse numbrid rahaliseks tasuvuseks ümber arvestada. Lisaks anname oma müügisalongis huvilistele informatsiooni, mida nad mujalt ei saa,“ selgitas Eerik Kirs.

Tulevikus välisturule
Kalesy aknatehas toodab kõige populaarsemaid üheraamilisi sissepoole kald-pöördavanevaid aknaid ja rõduuksi. Ettevõtte juhi sõnul on selliseid aknaid kõige mugavam hooldada ning neid kasutab ligikaudu 80 protsenti kogu Euroopast. Valida saab nii puitraamide kui puit-alumiiniumraamide vahel, viimasel juhul on puitraam kaetud alumiiniumiga.

Valikus on kahe- ja kolmekordne klaaspakett. Ligikaudu 70 protsenti klientidest eelistavad kolmekordset.

Ettevõte on orienteeritud Eesti turule, kuid tulevikus loodetakse laiendada müüki väljapoole. Aknaid on tellitud Soome, Rootsi, Norrasse, Inglismaale, Venemaale, Saksamaale, Aserbaidžaani ja Luxemburgi, kuid ekspordi osa on praegu veel väike võrreldes siseturuga.

„Välisturgudele keskendume vastavalt võimalustele, kavatseme seda teha teistest erinevalt. Plaanime leida lahenduse akende eksportimiseks interneti vahendusel, mida teha plaanime, jääb esialgu saladuseks. Järgmisel aastal oleme kindlasti suunatud veel põhiliselt Eesti turule,“ rääkis juhataja.

Eelmine artikkelParklas põles auto
Järgmine artikkelKauplusauto klientide arv väheneb iga aastaga