Raasiku valla Pikavere lasteaia 5. sünnipäeval käis külas Tallinna lasteteater Lepatriinu, lastele olid ühismängud ja
-meisterdamised, koolilastele avatud uste päev.

Pikavere lasteaias on kaks rühma – Kalli-Kallis on lapsi 20, 2012. aasta oktoobris avatud Pai-Pai rühmas 18. Lasteaiarühmad asuvad Pikavere mõisahoones, kus tegutseb ka algkool. Kolmapäeval, 7. jaanuaril tähistas lasteaed 5. sünnipäeva, pidustused kestsid kogu nädala.
Kalli-Kalli rühma õpetaja Tiina Tomingas, kes on Pikavere lasteaias töötanud selle avamisest alates, meenutas, et lasteaeda oli väga vaja: „Laste arv aina kasvas ning vajadus lasteaiakohtade järele suurenes. Enne Pikaveret käisid lapsed lasteada 13 kilomeetri kaugusele Raasikule, Arukülla või Vaita. Lasteaia avamisest räägiti ammu, et Pikavere kooli peaksid kasvama lapsed samast lasteaiast. Personal võeti tööle 2009. aasta lõpus, 2010. aasta alguses pääsesid lapsed uude lasteaeda. 2012. aastal avati lasteaias teine rühm, mille nimeks pandi Pai-Pai.“
Ta rääkis, et lasteaed sai kasutada ruumid mõisahoone esimesel korrusel, varem olid need kooli kasutuses: „Toona oli hoones veel ahjuküte, millega oli palju tegemist, vahel oli õhk lausa jäine. Aasta aega on kogu hoone maaküttel, selle projekti eest oleme väga tänulikud lasteaia-algkooli eelmisele direktorile Maiu Plumerile ning hoolekogu esimehele Alice Suurkuusele.“
Tiina Tomingas sõnas, et kummaski rühmas on tööl kaks õpetajat ning üks õpetaja abi: „Möödunud aastal katsetasime ühe õpetaja ja kahe assistendi varianti, aga see eriti hästi ei sobinud. Õpetajatele muutusid tööpäevad pikemaks ja vastutus suuremaks. Meie lapsevanemad on aga nii suured entusiastid ning tunnevad väga suurt huvi, mis lasteaias tehakse. Seega oli ühel õpetajal keeruline anda nende kõikidele küsimustele vastused. Töötajad on viie aasta jooksul vaheldunud, oleme pidanud leidma asendajaid, kuid nüüd on kõik kohad täidetud.“
Lasteaia esimene direktor oli Linda Wrobel, kes pidas seda ametit umbes aasta, kuni lasteaia-algkooli juhtimise võttis üle Maiu Plumer. Linda Wrobeli juhtimise ajal oli Pikavere lasteaed Raasiku lasteaia Oravake filiaal.
Tiina Tomingas meenutas, et Linda Wrobeli juhtimise all oli lasteaial väga lõbus aeg, Raasiku lastega tehti ühisüritusi, käidi üksteisel külas.
Ta sõnas, et lasteaial ruumipuudust pole: „Ühiselt oleme kõik koos hommikuringis, seejärel on tegevused eraldi. Lasteaialaste kasutuses on hoovipoolne mänguväljak, koolilapsed mängivad mõisa ees pargis.“
Kevadel lõpetavad Pikavere lasteaia 6 last. Tiina Tomingas loodab, et vanemad valivad neile kõigile jätkamiseks Pikavere kooli: „Siiani on lasteaia kõik vilistlased jätkanud samas koolis. Koolilapsed ja lasteaialapsed sobivad hästi kokku. Paljudel kooliõpilastel on nooremad õed-vennad lasteaias. Kellel nooremaid sugulasi lasteaias ei käi, tulevad ikka lastega mängima ning nende eest hoolitsema. Ühes majas olemine on andnud perekonnatunde ning õpetanud üksteise eest hoolitsema.“
Tiina Tomingas tõdes, et kuna Pikavere kooli saatus on veel lahtine, pole kindel, kuidas lapsevanemad reageerivad: „Muidugi loodame, et lapsed jätkavad Pikavere koolis. Kui kool muutub aga kolmeklassiliseks, ei saa vanematele ette heita, kui nad otsustavad panna lapse juba koolitee alguses mujale kooli.“
Lasteaia traditsioonidest rääkides nimetab ta, et muusikat on Pikaveres alati armastatud – viie aasta jooksul on lasteaias olnud mitu muusikaõpetajat, praegu on selle ameti üle võtnud Siiri Villido, kes ka sünnipäeval koos lastega lauluviisi üles võttis.
Sünnipäeva nädala kulminatsioon oli 7. jaanuaril, kui Tallinna lasteteater Lepatriinu esitas lasteaia- ja kooliperele näidendi „Jäljed lumel“. Pärast etendust pakkusid kooliõpilased pisematele endatehtud küpsisetorti.
Pikavere kooli õpetaja Helju Kadakas kogus sünnipäeva puhul mälestusi lasteaia vilistlastelt, kes õpivad Pikavere algkoolis.
Lapsed meenutasid, et lasteaias oli tore metsas matkata, meisterdada ja joonistada. Neile meeldis, et palju aega sai veeta õues ning palju mängida. Rõõmu valmistasid lastele ka toredad ja lahked kasvatajad, head sõbrad ning perekonnatunne.