Harjumaa Liinide suured bussid sõidavad Pärispea poolsaarele edasi, muutub liininumber ja piletid registreeritakse ümber.
Harjumaa Ühistranspordikeskus ja Harjumaa Liinid alustasid 7. juunist uue liinikorraldusega, kus liinid 151, 152, 153 ja 155 sõidavad Tallinna ja Loksa vahet ning Pärispea poolsaarel jätkuvad avalike liinidena L1 ja L2.
Muudatus on tekitanud sõitjates suurt segadust, sest esialgu jäi seoses sellega kõlama uudis, et Suurpeale, Pärispeale, Viinistule, Turbuneeme või Kasispeale sõitmiseks tuleb ümber istuda teise bussi, samas uut piletit ostma ei pea. Tegelikult jätkasid kogu möödunud nädala ja ka käesoleval nädalal Pärispea poolsaarel sõitmist samad suured liinibussid, Loksal ümberistumist ei toimu.
Harjumaa Ühistranspordikeskuse (ÜTK) liiniplaneerija Sirly Miltop ütleb, et ÜTK ei ole Harjumaa Liinidele ette kirjutanud, milliste bussidega peab Pärispea poolsaarel sõitma liinidel L1 ja L2, võivad olla väiksemad bussid, aga ka samad suured liinibussid: „On teenindaja otsustada, millised bussid sõidavad. Võib juhtuda, et üldse pole vaja ümber istuda või tuleb seda teha osade busside puhul. Oluline on, et riigilt vedaja kasutusse antud bussid on maksimaalselt kasutuses. ÜTK jaoks on planeerimise osas kõige tähtsam see, et arvutiprogramm fikseeriks neil liinidel sõitjad. See on tehniline küsimus ja annab meile täpsemat informatsiooni, kui palju on Pärispea poolsaarel sõitjaid avalikel liinidel.“
Ta selgitab, et Loksal tuleb nii Tallinna poolt sõites kui ka Pärispea poolsaare küladest tulles edasisõidu korral pilet registreerida: „Sõitja peab piletit ostes ütlema oma reisi sihtkoha. Näiteks, kui sõidab Tallinnast Viinistule, siis ostab pileti Viinistule. Loksal tuleb pilet bussijuhi juures uuesti registreerida, sest meie programm näitab lõpp-peatusena Loksa. Loksal registreerides saame info, kui paljud jätkavad reisi poolsaare küladesse. Kui sõitja tuleb Viinistult ja tahab jõuda Tallinnasse, ostab samuti pileti Tallinnani, aga Loksal tuleb ka tema pilet uuesti registreerida. Lisaraha pole vaja maksta ega uut piletit küsida, endiselt saab Viinistult Tallinnasse sõita 3eurose paberpiletiga, elektrooniline pilet maksab 2.40.“
Sirly Miltop toonitab, et registreerida on vaja edasisõidu korral nii paberpiletid kui ka rohelise kaardiga ostetud piletid ja kuukaardid, iga kord, kui vahetatakse bussi või kui bussivahetus reaalselt ei toimu, aga vahetub liini number. Kõik ikka selleks, et programm fikseeriks sõitjad ning saaks liine paremini planeerida.
„Kui uuesti ei registreeri, siis programm sellest sõitjast midagi ei tea, meie jaoks teda enam bussis ei ole. Registreerimise mõte on, et arvuti saaks aru, inimesed on bussis ja sõidavad edasi.“
Veel rõhutab liiniplaneerija, et bussijuht peab paberpileti kassaaparaadist välja trükkima ja andma sõitjale pärast seda, kui sõitja on öelnud sihtkoha ja tasunud pileti eest. Kui paberpilet võetakse aparaadi kõrvalt, on tegu pettusega, sõit jääb arvutis fikseerimata.
„Raha ei pea maksma vaid juhul, kui kassaparaat on katki. Kui buss sõidab liinil ja kassaparaat töötab, on sõitja kohustatud sõidu eest maksma ja bussijuht väljastama pileti, kui makstakse sularahas. Kui bussijuht piletit ei anna, tuleb nõuda. Piletita sõit on karistatav,“ räägib ta.
Harjumaa Liinide Harju piirkonna juht Leo Tõnismaa kinnitab, et suvel Loksal ümberistumist ei tule: „Poolsaarele väiksemate busside rakendamine eeldaks lisatööjõudu ja meie firmas töötavatelt kohalikelt meestelt töö äravõtmist. Väikebussid halvendaks ka reisijate olukorda, milleks neid kiusata. Loksal ei pea bussist välja minema, tuleb pilet ümber registreerida, et ÜTK-l ja ka kohalikul omavalitsusel oleks ülevaade, kui palju on sõitjaid. Vaatame sügisel, mis edasi saab.“