Loksa pangapunktis istub klient arvuti taha

2206
Swedbanki Loksa pangapunkti kliendinõustaja KATRIN PÕLDVER, tema vastas üle laua on arvuti, millega saab klient pangatoiminguid teha.

Alates neljapäevast on nüüd Loksal Swedbanki sularaha sissemakseautomaat.

Loksal enam pangabuss ei käi, sest alates eelmisest neljapäevast, 2. juulist on kahel päeval avatud Swedbanki pangapunkt. See asub täpselt samas kohas, kus Swedbank pani viis aastat tagasi, 1. aprillil 2011 kontoriuksed kinni. Klientide teenindamisega hakkas siis kohapeal tegelema pangabuss, mis esialgu tuli Loksale kahel päeval kuus,  hiljem lisandus kolmas päev. Tänu pangapunktile ei pea Loksa linna ja ümberkaudsete külade rahvas enam ootama iga ilmaga väljas järjekorras.
Pangapunkt tegi uksed lahti neljapäeval kell 13. Kohal oli Swedbanki Harjumaa kontorite juht Olga Škersts, tutvumas käisid Loksa linnapea Värner Lootsmann ja abilinnapea Andres Kaskla.
Nii neljapäeval kui ka reedel olid pangapunktis Swedbanki kaks töötajat – kliendinõustaja Katrin Põldver ja pangabussi klienditeenindaja Eve Paadik, kes aitas sularaha sissemakseautomaadi kasutajaid.
Nad rääkisid, et kahel esimesel päeval oli uudistajaid palju. Käidi küsimas, kas saab valuutat vahetada, sooviti ka muid pangatoiminguid. Kõigile selgitati, et pangapunktis nõustatakse kliente, otseselt rahaga ei tegeleta. Pole rahavahetust, sisse- ega väljamakseid. Erinevalt pangakontorist, kus kliendinõustaja tegeleb kliendi pangakontoga, on Loksal arvutid hoopis kliendi jaoks. Inimene ise teeb soovitud toimingud, nõustaja juhendab, kuidas internetipanka kasutada. Pangapunkti tulekul peavad kliendil olema kaasas  internetipanga paroolid.
Katrin Põldver, kes on kohalikele elanikele tuttav, kuna töötas varem Swedbanki Loksa kontoris, jutustas, et juba on mõnigi internetipanga kasutamisega tutvunud pensionär lubanud, nüüd ostab endale arvuti, sest selle kasutamine polegi keeruline.
„Püüame küsimustele vastused leida ning julgustame. Me klientide seas on ka olnud noori, kel pole arvuti kasutamise kogemust. Neljapäeval oli inimesi vähem, reedel tunduvalt rohkem, sest siis olid pensionid üle kantud ja taheti makseid teha,“ kõneles ta,
Eve Paadik jutustas, et pangabussil oli Loksal pidevalt palju kliente. Kui esialgu moodustusid pikad järjekorrad, oodati tunde, siis viimasel ajal ei tuldud enam kohe vara hommikul korraga kohale.
„Kolm inimest oli keskmiselt kogu aeg järjekorras ja tööd jagus pangabussi kohalolekuaja lõpuni. Loksal on kogu aeg tahetud sularaha sissepaneku teenust, Kuusalus oli selle teenuse soovijaid harva,“ lausus ta.
Sularaha sissemakseautomaat töötab Loksa pangakontori juures ööpäevaringselt, sellest saab ka raha välja võtta ning teha makseid. Pangapunkt töötab neljapäeval kella 13-17 ja reedel 9-13.
Sõnumitooja küsis Swedbankist, kui palju on Eestis kohti, kus pärast Swedbanki kontori sulgemist on mõnda aega kasutatud pangabussi ja hiljem avatud pangapunkt. Pressiesindaja Mart Siilivask vastas, et täpselt selliseid kohti ongi üks – Loksal. Natuke sarnane on Tapal, pärast kontori sulgemist käis pangabuss, nüüd on raamatukogus Swedbanki kliendinõustaja.
Loksa linnavalitsus andis pangapunkti avamiseks Swedbankile viieks aastaks rendile endises bussijaamamajas Tallinna 49 ruumid üldpindalaga 57,4 ruutmeetrit. Ruumid olid jäänud tühjaks. Pärast Swedbanki kontori sulgemist töötas seal kohvik, hiljem oli käsitööpood.