Kuusalu vallavanem Urmas Kirtsi küsis virtuaalset hariduskonverentsi sisse juhatades, kas kevadel üleöö alanud distantsõpe näitas, et pastor Eduard Ahrensil võis olla õigus – koduõpe on ainuõige. Tõde on kusagil vahepeal, märkis ta. Koroonakevad lõpetas koolides stabiilsustsükli, tuli üle minna arengufaasi, oluliseks sai õpetajate, õpilaste, lapsevanemate IT-võimekus, lisas vallavanem. Ta tunnustas, et valla koolid said distantsõppega hästi hakkama.
Kuusalu valla hariduskonverents pidi esialgse kava järgi toimuma ühise kokkusaamisena. Uus koroonalaine muutis plaane, konverents toimus veebiplatvormi Zoom vahendusel, plaanitud töötoad jäid ära. Põhiteema oli kokkuvõtted ja kogemus distantsõppest.
Konverentsi staap oli Kuusalu vallamaja saalis, modereeris ja tehniliselt toetas Kolga kooli informaatikaõpetaja, Tallinna Ülikooli Digitehnoloogiate Instituudi analüütik Priit Tammets. Korraga ulatus reedel, 23. oktoobril konverentsi jälgijate arv 84ni, kokku võis osalejate arv ulatuda sajani, arvas Kuusalu valla juhtiv haridusspetsialist Anu Kirsman.
Esmalt tutvustas Kuusalu keskkooli väikeklassi ja kirjanduse õpetaja Mari Paenurm enda koostatavat magistritööd kooliorganisatsiooni kultuurist, selle seostest õpetajatöö tähenduslikkuse ja õpetajate läbipõlemisega Eesti koolide näitel. Magistritöö uuringus oli osalejaid ka Kuusalu valla koolidest, küsitlus jäi koroonaperioodi ja üks küsimus oli sellega kohanemisest.
Viimsi gümnaasiumi õpetaja, Loksa kooli vilistlane Reesi Kuslap Pärispealt tutvustas oma kogemusi distantsõppest. Viimsi gümnaasium on Harjumaa esimene riigigümnaasium, avatud kaks aastat tagasi, õpilasi on 461, igas lennus viis paralleelklassi. Õppetöö käib moodulkursuste süsteemis, tunnid kestavad 75 minutit. Tunnid toimusid distantõppes reaalajas vastavalt tunniplaanile videotundidena, õpetajad märkisid üles puudujad ja hilinejad. Õpilastele jagati kooli sülearvutid. Kui umbes kuu pärast distantsõppe algust tehti õpilaste seas rahulolu-uuring, olid nad õpikeskkondadega pigem rahul. Kiideti, et õpetajad olid kättesaadavad, tunnid mitmekesised. Kõige raskem oli suur õpikoormus, kodutöid oli liiga palju.
Kuusalu keskkooli õpilased Sanne Säär 10. ja Kärt Kirsimaa 11. klassist vahendasid enda kogemusi e-õppest. Sanne Säär õppis kevadel eriolukorra ajal Kolga koolis. Mõlemas oli varem tehtud e-õppe päevi, virtuaaltunde polnud. Distantsõppe pluss oli, et töötada sai omas tempos, ja miinused, et pikalt tuli olla arvuti ees, väsimus, kommunikatsiooniprobleemid õpilaste ja õpetajate vahel.
Tallinna Ülikooli vanemteadur, Kolga kooli vilistlane Kairit Tammets tutvutas distantsõppe kohta õpetajate, õpilaste ja lapsevanemate seas tehtud uuringut, mille tellis haridusministeerium. Meeskonnatööst ja projektõppest rääkis Kiiu Kiigepõnni lasteaia õpetaja Ly Tamberg. Psühholoog Inge Tael andis pedagoogidele nõu, kuidas säilitada motivatsiooni.