Kui Tallinnasse ei saa tööle minna rongiaegade tõttu

1571

Anija ja Raasiku valla töötutele pakuti Tallinnas tööd, kuid nad ei saa õigel ajal rongiga Tallinna ja tagasi.

Personaliettevõte Manpower OÜ korraldas koos ASiga Ericsson Eesti infopäeva Anija ja Raasiku valla elanikele, et tutvustada töövõimalusi Ericssoni Tallinna tehases. Osales üle paarikümne inimese. Huvitatuid oli, aga selgus, et töötud ei saa tööle minna, sest rongiajad ei sobi. Hilinetaks esimesse vahetusse, mis algab kell pool kaheksa. Praegu jõuab hommikune rong linna selleks ajaks, kuid töökohale minekuks kulub veel pool kuni kolmveerand tundi.

Anija valla sotsiaaltööspetsialist Airi Hõrrak: „Ei saa eeldada, et inimesed, kes tahavad minna lihttöölisteks, müüjateks, laotöölisteks, pagariteks, saavad endale lubada autot.“

Töötukassa Harjumaa ja Tallinna osakonna juhataja Siim Sarapuu: „Transport ja teenindussektori töötajate vajadused on tõepoolest vastuolus. Töötukassas räägitakse vähe sellest, et tööd ei saa, kuna ühistransport ei vii kohale. Transpordiküsimus laheneb tavaliselt nii, et nelja peale on ühel inimesel auto, millega sõidetakse tööle ja tagasi. Mure tekib siis, kui see üks jääb haigeks ja nii ei jõua kolm ülejäänut tööle.“

Majandusministeeriumi raudteetalituse juhataja Indrek Laineveer: „Meieni pole jõudnud viimase aasta jooksul kaebusi rongiaegade kohta. Kui keegi soovib rongi saada kindlaks ajaks, siis käib see majandusministeeriumi kaudu. Vallavalitsus teeb taotluse ja tuleb otsida ressursse nii ministeeriumil kui ka transpordifirmal. Siiamaani on kella 11 ajal ja päevane rongide liiklus tundunud ebaotstarbekas, sama võib öelda varaste hommikutundide kohta.“

Raasiku vallavanem Aare Ets: „Me ei ole taotlenud ministeeriumilt tihedamaid rongigraafikuid ega lisaronge vähemalt kaks aastat ja pole seda plaanis ka teha. Palutud on lisabusse.“

Anija abivallavanem Urmo Sitsi: „Kindlasti on esitatud kirjalikke ettepanekuid ning arutatud vajaduste üle ümarlaudades. Üks probleemidest on, et rongi- ja bussitransporti ei käsitleta ühtse tervikuna. Harjumaa Ühistranspordikeskuse eestvõttel püütakse seda nüüd teha. Samas jääb selgest talupojamõistusest puudu, kui hommikul väljub 2,5 tunni sees Tallinna poole kuus koosseisu. Mõlemat vedajat doteerib riik, Milleks selline raiskamine? Lubatakse, et uute rongidega saab iga tund Kehrast Tallinna. Kas tõesti tuleb 40 protsenti kokkuhoidu, et saab 7 väljumist juurde panna?“

Elektriraudtee müügi- ja turundusjuht Norbert Kaareste lubas Raasiku valla „Ajaloo ja tuleviku“ konverentsil, et 2014. aasta jooksul tõstab Elektriraudtee idasuunal väljumiste arvu viisil, kus Raasiku ja Aruküla peatustest pääseb hommikul linna ning õhtul tagasi iga tunni aja tagant. Ta ei maininud täpsemaid kellaaegu.

Küsimusele, kas Aegviidust võiks väljuda varahommikune rong, vastab ta: „Selliseid palveid esitatakse reeglina siis, kui on muutunud põhiplaan ehk maikuu viimasel pühapäeval. Peame sõiduplaane koostades silmas Tallinnas tööl ja koolis käivate klientide huve, ent kohati ei ole neid võimalik täita. Enamuse huvidega ei pruugi teatud klientide omad kattuda, ka on Balti jaama läbilaskevõime piiratud. Mured lahenevad või leevenevad sügisel, kui lõpevad raudtee renoveerimistööd.“