Projektijuht MELIKA KINDEL: „Kui tehniline vidin ehk nutitelefon olemas, ei pea õppe- või matkaradadel kasutama enam paberile trükitud infomappe.“
Kolga keskkooli 8. klassil ja nende õpetajatel oli möödunud nädalal külas Soomest Mouhijärvi sõpruskoolist 8 õpilast 10.-11. klassist koos nelja õpetajaga. Tegu on kaheaastase rahvusvahelise projekti „Digital Nature Trails“ teise etapiga. Esimene toimus aprillis, kui Kolga noored külastasid Mouhijärvi koostööpartnereid.
Projekti kogumaksumus on 8020 eurot, summa peab katma nelja õppereisi sõidukulud – kumbki osapool külastab koostööpartnerit kahel korral. Elatakse vastuvõtjate kodudes.
Projekti raames koostatakse digitaalse infomaterjaliga varustatud õpperadu, mille kohta saab infot nutitelefonist QR-koodide kaudu.
Soomes testisid Kolga noored sealsete õpilaste koostatud loodusõpperadu ja kultuuriloolisi radu. Kolgas testisid Soome külalised mõisa hoonete kohta tehtud fotoretke, ka kooli ruumide kasutuse ajalugu tutvustavat rada, ravimtaimede rada, samuti muinaskeraamika õpperada ning Iisaka lambakasvatus- ja käsitöötalu muinasraja juurde tehtud veebirakendust.
Projekti rahastatakse Põhjamaade Ministrite Nõukogu Nordplus Junior programmist. Taotleja ja koordinaator on Kolga keskkool eesotsas projektijuhi Melika Kindeliga, koostööpartner on Mouhijärvi lukio. Kolga koolist osaleb projektis kogu 8. klass kokku 18 õpilasega ning õpetajad Melika Kindel, Terje Varul, Helen Mikiver, Laura Pürjema ja Priit Tammets.
Lähinädalatel teevad õpilased testide põhjal radade tutvustustesse parandusi ning 22. mail on Kolga koolis projektide kaitsmine. Kokku on 8. klassi õpilased jaotatud 5 projekti peale, kogu see tegevus on seotud õppekavaga ja kohustusega teha õppeaasta lõpuks loovtöö.
Melika Kindel kommenteeris, et õpilaste tehtut saavad edaspidi kasutada ka kõik teised, mitte ainult koolipere: „Mõisa hoonetega seotud fotoretke on võimalik rakendada näiteks Kolga muuseumil. Kogu projekt on eesti ja inglise keeles. Fotoretke osalised saavad kaardi ning fotod mõisa hoonetega 19. sajandist ja 20. sajandi 70-80ndatest aastatest. Palutakse teha nutitelefoniga pilt samadest hoonetest samast vaatenurgast ning saata projekti veebilehele. Sealt on võimalik fotosid võrrelda.“
Kolga kooli sügisel täituvat 150. aastapäeva silmas pidades on üks rada koolimajas sees, mis tutvustab, kuidas ruume kasutati enne ja mis seal nüüd on, lisatud on ka fotod. Iisaka talu muinasrada koostati koos noorperenaise Liis Veersaluga. Kolga loodusrajal saab tutvuda ravimtaimedega. Muinaskeraamika rajal on koostöös ajalooõpetaja Helen Mikiveriga tehtud maa-alune põletuskoht, on võimalik keraamikapõletust praktikas katsetada ja nutitelefonist infot juurde leida.
„Soome õpilased osalesid meil informaatikatunnis. Selgus, et neil enam seda õppekavas ei ole, eeldatakse, et noored oskavad ise arvutit kasutada. Õpetajad rääkisid, kui meelelahutusliku info osas saavad noored hakkama, siis arvuti kui töövahendiga kipuvad põhikooli õpilased hätta jääma,“ kõneles projektijuht.