Internetiturunduse ja ühisturunduse teemaline projekt nimega „Klastripõhiste ettevõtlusvõrgustike tegevuste koostöö ja arendamisvõimalused internetis” viidi läbi kohaliku Leader tegevusgrupi MTÜ Arenduskoda tegevuspiirkonna väikeettevõtjatele alates 04. märts kuni 16. juuni 2010.
Koolitusprojekti lõpptulemus
Projektis osalesid vahetult ca 80 ettevõtjat, millest ligikaudu 50 võttis osa seminarist, 15 ettevõtjat said internetiturunduse ja kodulehe tegemise koolitust, 10 ettevõtjat said oma ettevõtte kodulehele põhjaliku süvaanalüüsi ning 5 ettevõtet said omale ise luua koolituse käigus uue kodulehe.
Ühisturunduse rakendamine internetis
Ühisturunduse rakendamise osas internetis jõudsid 40-tunnise internetiturunduse koolituse läbinud ettevõtjad üksmeelselt ühisele arvamusele, et Leader tegevusgrupi tegevuspiirkonna ettevõtjad peaksid leidma või looma ühise toote, mida juurutama ning internetis turundama hakata.
Näiteks toodi esile Jänedal toimuvad suurepärased laadad, millel puudub oma spetsiaalne koduleht ning mille turundamisega internetis tegeletakse väga minimaalselt. Jänedal korraldatavate laatade tarvis võiks olla eeskujulik veebileht, kus tutvustatakse näiteks staažikamaid osalejaid nii kirjas, pildis kui ka videos.
Samuti olid ettevõtjad seda meelt, et reaalselt aitaks meie ettevõtjaid paremini leida internetis see, kui need oleks kas omavalitsuste kodulehtedel või kohaliku Leader tegevusgrupi kodulehe juures oleva lisamooduli kaudu esindatud, sest eelkõige soovivad kohalikud inimesed toetada oma kodukandi ettevõtlikke inimesi.
Internetiturunduse koolitusel osalenute arvamused
Antud projektis osalejate arvamuste kohaselt tuleks jätkuks korraldada müügitekstide koostamise kursus, sest müüva teksti loomine on ettevõtjatele üks keerulisemaid teemasid ning kodulehe tegemise koolituse tundide maht peaks olema suurem.
Kadrin Kaasik – aiakujundaja. www.aiakujundus.planet.ee.
„Ettevõttel on koduleht olnud juba alates 2008.aastast, siis oli aja jooksul tekkinud rida küsimusi teemal:
l kuidas muuta kodu-lehte atraktiivsemaks?
l kuidas potentsiaalne klient minu firma koduleheni jõuab?
l mis teda seal köidab?
l kuidas ehitada oma koduleht üles just sellisena, et klient minuga ühendust võtaks?
Et just neile küsimustele koolitusel ka vastused sain, siis jäin loomulikult ka koolitusega rahule”.