Sõnumitooja uuris Aruküla jaamas, kuidas on rongiga sõitjad uute platvormide ja paviljonidega rahul.
Mõne nädala eest said Arukülas raudteejaamas valmis uued perroonid koos ootepaviljonidega.
Raudteejaama lähedal elav noorem meesterahvas ütles, et kasutab rongi liiklemiseks vähe. Tööl käib ta Tallinnas ja sõidab põhiliselt isikliku autoga. Ta avaldas lootust, et uued perroonid on mugavamad, kuid uute paviljonide kohta arvas, et disain on küll vägev, aga Eesti kliimasse tunduvad pigem ebasobivad: „Kui sügisel ja talvel sajab lund ja lörtsi…ma ei kujuta ette. Siis seisavad küll inimesed nagu lageda taeva all.“
Tema sõber imestas: „Kas siia mingeid klaase ei tulegi? See näeb kuidagi poolik välja veel. Kindel, et siia midagi juurde ei tehta?“
Poest tulnud vanem meesterahvas ütles, et ei oska esialgu midagi arvata: „Perroonide ümbrus ei ole veel korras. Kui korda tehakse, siis küsige uuesti.“
Ootepaviljonide kohta oli ta kuulnud, et nende kuju on selline, mis peaks vihma ja lume eest kaitsma, kuid tunduvad nii kõrged, et raske uskuda: „Kui tuul ikka puhub, siis on need arvatavasti päris kasutud. Praegu on päikesevarjuks muidugi parajad.“
Vanem naisterahvas, kes parajasti rongi ootas, ei heitnud uutele platvormidele muud ette, kui et pingid olid hirmus mustad: „ Ei taha oma kotti sinna peale toetadagi, ära määrib. See on vist ehitustolm. Vähemalt tundub raudteejaam sedasi korralikum, kuigi ümbrus on veel liivane ja kole.“
Ootepaviljonidele lubatakse seinu
Elektriraudtee AS avalike suhete juht Norbert Kaareste sõnas, et ootepaviljonide ehitust planeeris ja need rajas EVR Infra AS. Ettevõttele esitati õigeaegselt ettepanek projekti muutmiseks, kuna Elektriraudtee sai klientidelt tagasisidet, et ootepaviljonid ei kaitse tuule ega vihma eest ning on omadustelt halvemad kui vanad paviljonid.
Eesti Raudtee avalike suhete juht Urmas Glase ütles, et paviljonidele on hakatud seinu lisama – need peaksid lõpuks jõudma igale ooteplatvormile.
„Seinu polnud esialgu ette nähtud, praktika on näidanud et neid üritatakse lõhkuda,“ lausus ta.
Millal Aruküla ootepaviljon seinad saab, ei osanud Urmas Glase öelda.
Vedurijuht eksis Raasikul platvormiga
Ka Raasiku ooteplatvormidega seoses tekkis osadel elanikel möödunud nädalal mure. Esmaspäeva õhtul võeti Sõnumitoojaga ühendust, et rong peatus uue platvormi ääres, kuid puudusid astmed sealt allasaamiseks.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi teede- ja raudteeosakonna juhataja Ain Tatter uuris tekkinud olukorda Tehnilise Järelvalve Ametilt. Selgus, et vedurijuht oli peatunud poolelioleva ooteplatvormi juures, sest arvas, et vana pole kasutusel. Teda eksitas punane lint, millega oli olemasolev ooteplatvorm osalise lammutuse jaoks piiratud. Kuna vanal platvormil polnud ka ühtegi inimest, arvas vedurijuht ekslikult, et kogu platvorm ei ole enam kasutusel.