ARDO KAURIT lõpetas motospordikarjääri

1819
ARDO KAURIT.
ARDO KAURIT.

Aruküla motosportlane on 12 aasta jooksul võistelnud 313 korda 19 erinevas riigis.

Aruküla krossisõitja Ardo Kaurit, kelle kaubamärk on võistlejanumber 74, teatas oma kodulehel, et otsustas lõpetada 12 aastat kestnud sportlasekarjääri: „Motosportlase karjäär on jätnud mu kehale jälje ning kõik vigastused pole täielikult taastunud. Tervis oli peamine põhjus, miks suutsin teha selle väga raske otsuse, et lõpetada niivõrd südamelähedane karjäär.”
Karjääri jooksul on ta võitnud meistritiitli jäärajasõidus, kümmekond medalit meistrivõistlustelt, saanud mõned võidud karikasarjades ja jõudnud poodiumile ning saanud punkte maailmameistrivõistlustel ja Euroopa meistrivõistlustel.
Oma esimese võidusõidu tegi ta 28. juunil 2003. aastal Haapsalu krossirajal ning mäletab seda hästi: „Spordi iseärasusi arvestades olin 12aastasena motokrossiga alustades keskmisest kõvasti vanem ning esimesed hooajad võtsin päris rahulikult. Keegi ei arvanud, et minust võiks saada kiire sõitja.”
Ardo Kauriti isa ja treener, endine motosportlane Are Kaurit lõpetas oma tippsportlase karjääri 2004. aastal ning otsustas hakata poega tõsisemalt treenima.
Paari-kolme hooajaga jõudis Ardo Kaurit teistele krossisõitjatele järele: „Oli konkurente, kes tundusid täiesti püüdmatud, mõnest õnnestus minna ka mööda. Motivatsioon oli kõrge ning areng kiire.”
2008.  aastal  võttis  ta  osa  Euroopa meistrivõisluste sarjast Juunior MX-2 klassis, kus saavutas ühe sõiduvõidu ning hooaja kokkuvõttes jäi napilt medalist ilma, lõpetas 4. kohaga: „See oli vaieldamatult üks ägedamaid aastaid mööda Euroopat kihutades ning võisteldes. Järgmiseks hooajaks oli plaanis minna tulle täiskasvanute MX-2 klassis, kuid kahjuks sain treeninglaagris põlvele viga, mis viis pikas perspektiivis nii mitmetele põlveoperatsioonidele kui ka seljavigastuseni.”
Ta rääkis, et pärast mitut poolikut hooaega suutis ennast terveks ravida: „2012. aastal võtsime eesmärgiks osaleda MX3 klassi maailmameistrivõistlustel, kus pärast tõsist ettevalmistusperioodi sain taas väga õnnetult esimesel etapil vigastada. 2013. aastal võistlesin taas uue hooga MX3 klassis ja sain kirja karjääri parima, 10. koha maailmameistrivõistluste etapil Bulgaarias.
Krossisõitja lausus, et aastad 2014-2015 olid üle pika aja hoo­ajad, mille suutis enam-vähem tervena lõpuni sõita, kuid vanad vigastused andsid vahel tunda ning seis läks pigem kehvemaks.
Ta on üles kasvanud koos motokrossiga: „Mootorrattad on tänu isale olnud minu kõrval sipupükste ajast alates. Kehv tervis viis mind aga surnud ringi, kust ei suutnud õigesti välja tulla. Valu ja vigastused takistasid korralikult treenida, nõrgem ettevalmistus aga soosis uute vigastuste saamist võistlustel ning ka tulemused polnud niivõrd rahuldavad, mis omakorda tegi tiimi majandusliku olukorra raskemaks.”
Ta tõdes, et lõpuks tekkis olukord, kus polnud enam mitte ükski osapool täielikult rahul: „Juba suvel andis mu füsioterapeut seljale kehva hinnangu ning Aruküla selleaastasel motokrossil elasin üle kõige rängema kukkumise oma karjääri jooksul ning see kõik pani mõtlema, et äkki oleks mõistlik aeg keerata oma elus järgmine lehekülg.”
Tagasi vaadates ei kahetse ta midagi: „Tagantjärele tark olla on oluliselt lihtsam. Kuigi olen tõesti ohverdanud väga palju aega kõikide muude tegevuste arvelt, mida üks noor oma eluga võiks teha, tean, et tegelesin just sellega, mis pani mu silmad särama.”
Ta lisas, et on väga tänulik perega koos veedetud aja, spordiga seotud toetajate, sõprade ja fännidega tutvumise ja kõikide elamuste eest, mida sport pakkus: „Tõenäoliselt ei suuda kunagi ära tänada oma isa, kogu pere, elukaaslast ning kõiki neid toetajad, kes mu kõrval kindlalt seisid. Mul oli väga vedanud, et oli palju toetajaid, kes jätkasid minuga pärast isa karjääri lõppu ning lõid võimalused, et kiiresti tasemele jõuda ning rahvusvahelistel võistlustel sõita.”
Kuigi motosportlase karjäärile on joon alla tõmmatud, ei plaani Ardo Kaurit mootorratastest kaugele minna: „Lasen kehal taastuda ning loodan tulevikus vahel krossirajale sattuda, kuid lähiaastatel hoian kindlasti võistlemisest eemale. Kiirus ei kao nii kiiresti ära ning keha pole kindlasti pingutamiseks valmis ja on taas oht haiget saada.”
Ta sõnas, et tahab olla oma väikevenna Aron Kauriti ning teiste õpipoiste mentor, anda neile edasi oma teadmisi ja kogemusi.
Viimase aasta jooksul on Ardo Kaurit tegelenud ettevõtlusega, loonud koos sõpradega elektrirataste brändi Ööbik. Värske ettevõtja lausus, et sellest saab nüüd tema põhitegevus: „Oleme brändi Eestis arendanud ja tutvustanud elektrimootoriga jalgrattaid, plaanime võtta  uuel  hooajal  suuna  ka  Euroopa turgudele. Talihooajal plaanime arendustöid, et parandada rataste disaini ja sõiduomadusi ning muuta rataste hind taskukohasemaks.”
Ta jutustas, et elektrirataste meeskond on tugev ning tahe suur: „Usun, et professionaalse sportlase karjäär on mind ettevõtluseks hästi ette valmistanud.”
Oma tiheda treeningplaani kõrvalt on ta lõpetanud Tallinna Tehnikaülikooli  mehhatroonika  eri­ala.