Ani­ja val­la tee­des­se in­ves­tee­ri­tak­se tu­le­val aas­tal üle 237 000 eu­ro

24
Anija vald

Ani­ja val­la­vo­li­ko­gu kin­ni­tas nel­ja­päe­val, 19. sep­temb­ril toi­mu­nud is­tun­gil tee­hoiu­ka­va, mil­les on li­saks tä­na­vu teh­tu­le kir­jas val­la tee­de järg­ne­va kol­me aas­ta in­ves­tee­rin­gud.

Tä­na­vu in­ves­tee­ri­ti tee­des­se 132 300 eu­rot, sel­le eest said uue as­fal­di­kat­te Keh­ras Põl­lu ja Nur­me ning osa­li­selt Tu­le­vi­ku tä­nav ning Aeg­vii­dus Klaas­pur­gi tee. Tu­le­val aas­tal on ka­vas val­la tee­des­se in­ves­tee­ri­da 237 440 eu­rot. Uue as­fal­di saa­vad 2025. aas­tal Keh­ras Aia ja Met­sa tä­nav, li­saks pin­na­tak­se Kau­nis­saa­re kü­las Kau­nis­saa­re teest 1,1 ki­lo­meet­ri pik­ku­ne as­fal­tee­ri­tud osa.

Abi­val­la­va­nem Priit Va­ba­mäe rää­kis järg­mi­se aas­ta plaa­ni­dest kõ­nel­des, et Keh­ras Aia tä­na­val on üks kin­nis­va­ra aren­dus vii­dud lõ­pu­ni, tei­ne on küll veel poo­le­li, kuid prae­gu­seks pea­tu­nud ning sel­le val­mi­mist oo­da­tes tee­re­mon­ti enam eda­si ei lü­ka­ta. Ku­na Aia tä­na­va kõn­ni­tee on vä­ga keh­vas olu­kor­ras, te­hak­se ka see koos sõi­du­tee­ga kor­da. Met­sa tä­na­vat ise­loo­mus­tas Priit Va­ba­mäe kui teed, mil­lel on au­ke ju­ba roh­kem kui as­fal­ti ning tee va­jab hä­das­ti re­no­vee­ri­mist.

2026. ja 2027. aas­taks pla­nee­ri­tu on abi­val­la­va­ne­ma sõ­nul suu­res­ti sa­ma, na­gu olid möö­dunud aas­ta­tel kin­ni­ta­tud tee­hoiu­ka­va­des, kuid in­ves­tee­rin­gu­te mah­tu on vä­hen­da­tud.

„Eel­mis­tel aas­ta­tel ole­me tee­hoiu­ka­va­sid koos­ta­nud põ­hi­mõt­tel, et ei ole jät­nud väl­ja üh­te­gi teed, mis va­jab re­mon­ti. Teed, mis on jää­nud ra­ha­puu­du­sel ühel aas­tal te­ge­ma­ta, ole­me tõst­nud eda­si järg­mis­tes­se aas­ta­tes­se. Sel­le tõt­tu oli tee­hoiu­ka­vas igal aas­tal li­gi mil­jo­ni eu­ro eest in­ves­tee­rin­guid. Sel­list mah­tu me val­la­va­lit­su­se hin­nan­gul te­ge­li­kult in­ves­tee­ri­da ei suu­da. Prae­gu­ses tee­hoiu­ka­vas on järg­mi­se kol­me aas­ta reaal­ne plaan,“ üt­les Priit Va­ba­mäe.

Ta kin­ni­tas, et prae­gu­sest tee­hoiu­ka­vast väl­ja jää­nud tee­de ni­me­ki­ri on nii te­ma kui maa- ja tees­pet­sia­lis­ti ar­vu­tis al­les ning nen­de re­mon­ti­mi­se plaa­nist ei ole loo­bu­tud.

2026. aas­tal on tee­hoiu­ka­vas ka­van­da­tud te­ha tee­de-in­ves­tee­rin­guid 302 000 eu­ro eest. Siis on ka­vas Leht­met­sa kü­las Vai­nu tee as­fal­tee­ri­mi­ne, kerg­liik­lus­tee ra­ja­mi­ne Keh­ras Üle­jõe tee äär­de ning mit­me kü­la­tee mus­ta kat­te al­la vii­mi­ne – need on Roo­kü­la tee, Pil­la­pa­lu-Aeg­vii­du tee, Vi­ki­pa­lu jaa­ma tee ning Ani­ja ja Kuu­se­mäe kü­las asuv Paa­si­ku-Lau­ris­to tee.

2027. aas­tal on tee­hoiu­ka­va jär­gi plaan in­ves­tee­ri­da 377 800 eu­rot. Uue as­fal­di saab Keh­ras Las­te tä­nav, sa­mu­ti teeäär­ne kõn­ni­tee, osa­li­selt as­fal­tee­ri­tak­se F. R. Kreutz­wal­di tä­nav 7 park­la, laien­da­tak­se C. R. Ja­kob­so­ni tä­na­vat ning ra­ja­tak­se Keh­ra pro­me­naa­di kõn­ni­tee.

Priit Va­ba­mäe lau­sus, et val­la­va­lit­sus ja vo­li­ko­gu vaa­ta­vad tee­hoiu­ka­va igal aas­tal üle ning kui vä­ga hal­ba või ava­rii­lis­se olu­kor­da sa­tub mõ­ni tee, mi­da po­le seal kir­jas, te­hak­se tee­hoiu­ka­vas muu­da­tu­si.

Eelmine artikkelTa­pur­las on 10 aas­tat kor­ral­da­tud lii­va­ran­na jook­su
Järgmine artikkelKuu­sa­lu val­la­vo­li­ko­gu suu­ren­das toot­mis- ja äri­maa maa­mak­su­mää­ra