
noorsoopolitseinik
Miskipärast ilmestab viimastel aastatel talve saabumist sarnane trend – justkui ei oleks meie inimesed pidanud varem tormiliste talveilmadega liiklema. Nii on juba ka käesoleval aastal registreeritud hulgaliselt talvistest ilmastikuoludest tingitud liiklusõnnetusi üle kogu vabariigi. On olnud nii väiksemaid plekimõlkimisi kui ka suuremaid kokkupõrkeid, millest mõnigi on paraku kurvalt lõppenud. Seepärast tahaksin mõned tähtsamad märksõnad nii sõidukijuhtidele kui ka jalakäijatele meelde tuletada.
Sõidukijuhtidele on oluline valida sõidukiirus vastavalt liiklustihedusele ja nähtavusele. Halva nähtavuse korral tasub ohutuse mõttes hoida tavapärasest suuremat pikivahet ja teiste liiklejate sõiduoskusi mitte üle hinnata. Selleks, et nähtavust maksimaalseks muuta, peaks oma masina lumest puhastama nii, et sellest oleks võimalik igasse suunda võimalikult hästi välja näha.
Sõiduki korralik puhastamine on ka jalakäijate seisukohast tähtis, sest valge lumevaiba all hõbedane auto ei hakka tuisuse ilmaga päevasel ajal ka parima tahtmise korral kergesti silma.
Ka jalgsi liiklejatel on oluline end nähtavaks teha. Valgel ajal võiks kanda rohkem värvilisi riideid ning pimedal ajal on kohustuslik helkuri kasutamine. Siinkohal on paslik meelde tuletada, et helkurist on kasu eelkõige siis, kui seda õigesti kanda – paremal küljel põlve kõrgusel.
Nähtavaks tuleb jalakäijatel end teha ka tee ületamisel. Kuna kokkupõrked sõidukite ja jalakäijate vahel on viimase paari kuu jooksul sagenenud, siis esimestele tuletaksin meelde, et ülekäigurajale lähenedes tuleb igal juhul sõidukiirust vähendada, ning viimastele, et vaatamata aastaajale olgu reguleeritud või reguleerimata ülekäigurajal, enne teele astumist peab veenduma, et juht sind märkab ja seisma jääb.
Samuti on sõidukiiruse valimisel tähtis sõidutee olukorra korrektne hindamine. Paljud teed on libedad ja hommikuse töölesõidu ajaks tihtipeale veel hooldamata. Libedus aga pikendab pidurdusteekonda ja täistuisanud sõiduteele ei pruugi vastassuundades sõitvad autod üksteise kõrvale tavapäraselt ära mahtuda. Seetõttu ärge unustage, et kiirusepiiranguid ei ole lubatud ületada, küll aga on lubatud neist aeglasemini sõita.
Samast vaatenurgast võiksid jalakäijad meeles pidada, et sõiduki kiirust ja kaugust on silmaga eemalt raske hinnata, seda igal aastaajal ning ka paksu lumega või libedal teel kõndimine on raskendatud ja võtab rohkem aega, kui muul teekattel, mistõttu ei tasu oma liikumiskiirust ülehinnata.
Ülaltoodut arvesse võttes tahaksin kõigile südamele panna, et parem on karta, kui kahetseda ja arvestage rohkem kaasliiklejatega. Kõiki oodatakse õhtul koju!