Minister lubas Soodla-Kõrvemaa kergliiklustee jaoks lisaraha

23
Anija vald

Ani­ja val­la­va­nem Rii­vo Noor koh­tus ree­del, 15. no­vemb­ril kait­se­mi­nist­ri Han­no Pev­ku­ri­ga, et kõ­nel­da Sood­la kü­last ku­ni Kõr­ve­maa mat­ka- ja suu­sa­kes­ku­se­ni kul­ge­va kerg­liik­lus­tee ehi­ta­mi­se ra­has­ta­mi­sest. Kait­se­mi­nis­tee­riu­mis toi­mu­nud koh­tu­mi­sel osa­le­sid ka mi­nis­tee­riu­mi kolm töö­ta­jat.

„Me ei ta­ha ha­ka­ta kerg­liik­lus­teed en­ne pro­jek­tee­ri­ma, kui on ole­mas kind­lus, et ra­ja­mi­seks va­ja­lik ra­ha on ole­mas. Prae­gu on puu­du 400 000 ku­ni 500 000 eu­rot, soo­vi­sin­gi mi­nist­ri­ga koh­tu­da, et sel­lest rääkida,“ sõ­nas Rii­vo Noor.

Sood­la-Kõr­ve­maa kerg­liik­lus­tee pro­jek­tee­ri­mi­ne-ehi­ta­mi­ne lä­heb hin­nan­gu­li­selt maks­ma li­gi 1,5 mil­jo­nit eu­rot. Rii­gi Kait­sein­ves­tee­rin­gu­te Kes­kus on val­la­va­ne­ma sõ­nul sel­leks 2025. aas­ta ee­lar­ves pla­nee­ri­nud 900 000 eu­rot, Ani­ja val­la ee­lar­ves on nii­ni­me­ta­tud ta­lu­mis­ta­su­sid käe­so­le­va ja eel­mis­te aas­ta­te eest kok­ku li­gi 200 000 eu­rot, tu­le­val aas­tal saa­dak­se veel üle 50 000 eu­ro, mis on sa­mu­ti plaa­ni­tud suu­na­ta kerg­liik­lus­tee te­ge­mis­se.

„Koh­tu­mi­ne mi­nist­ri­ga oli vä­ga soe ja lu­gu­pi­dav, te­ma sel­ge sõ­num oli, et puu­du­jääv osa, li­gi pool mil­jo­nit eu­rot, tu­leb lei­da ja kerg­liik­lus­tee val­mis ehi­ta­da,“ lau­sus val­la­va­nem.

Ta li­sas, et Han­no Pev­kur lu­bas püü­da kaa­sa­ta ka trans­por­dia­me­ti, kui see ei õn­nes­tu, siis igal ju­hul lu­ba­ti kait­se­mi­nis­tee­riu­mi 2026. aas­ta ee­lar­vest va­ja­lik ra­ha lei­da.

Sel­lest val­la­va­ne­ma sõ­nul pii­sab, sest kerg­liik­lus­tee ehi­tus jät­kub kind­las­ti ka üle­järg­mi­sel aas­tal: „Nüüd saa­me ha­ka­ta pro­jek­tee­ri­mist et­te val­mis­ta­ma. Kui pro­jekt ole­mas, tu­leb sõl­mi­da koos­kõ­las­tu­sed maa­oma­ni­ke­ga, see­jä­rel viia lä­bi rii­gi­han­ge, al­les siis saab ha­ka­ta ehi­ta­ma. See võib kes­ta ise­gi 2027. aas­ta­ni.“

Sood­la kü­la ja Kõr­ve­maa kes­kust ühen­dav kerg­liik­lus­tee ka­van­da­tak­se Pii­be maan­tee äär­de. Prae­gu­se idee ko­ha­selt on see Kõr­ve­maalt ku­ni Rau­do­ja kü­la­ni kruu­sa­kat­te­ga, Rau­d­ojalt Sood­la­ni must­ka­te.

Val­la­va­nem üt­les, et Pil­la­pa­lu kü­lae­la­ni­kud on and­nud tea­da, nad on vas­tu, et kait­se­mi­nis­tee­riu­milt saa­dud ta­lu­mis­ta­su eest ra­ja­tak­se kerg­liik­lus­tee, nad eelis­tak­sid sel­lest saa­da oma osa ja ise ot­sus­ta­da, kui­das se­da ka­su­ta­vad. MTÜ Sood­la Kait­seks soo­vib saa­da sel­lest osa õi­gu­sa­bi­ku­lu­de kat­teks.

„Ilm­selt tee­me veel ühe rah­va­koo­so­le­ku. Kui lei­tak­se, et se­da kerg­liik­lus­teed ei ole va­ja, on mu ree­de­ne mi­nist­ri­ga koh­tu­mi­ne mõt­te­tu ning jää­me il­ma ka RKI­Ki lu­ba­tud 900 000 eu­rost. Sest ra­ha, mis mei­le on lu­ba­tud, an­tak­se siht­fi­nant­see­ri­mi­se­ga kerg­liik­lus­tee ra­ja­mi­seks,“ mär­kis Rii­vo Noor.

Eelmine artikkelSÕNUMITOOJAS 1994 – Lood Ani­ja val­la­ma­jast ja ka Suur­pea lin­na­kust
Järgmine artikkelRaa­si­ku val­la III li­saee­lar­ve