Alates esmaspäevast sõidab liini nr 242 marsruuttakso Kuusalust Tallinna vaid kahel korral päevas.
„Kui rahvas ei sõida ja buss on tühi, siis ei saa vallavalitsus sundida bussifirmat kommertsliinil sama sagedusega edasi töötama,“ põhjendas Kuusalu abivallavanem Tõnu Ammusaar, miks vallavalitsus kooskõlastas OÜ M.K.Reis-X taotluse muuta sõiduplaanis liini nr 242 väljumisi vähemaks.
Ka uue sõiduplaani heaks kiitnud Harjumaa Ühistranspordikeskus on sama meelt. Liiniplaneerija Iris Kruusel sõnas, et liiniluba on M.K.Reis-Xile antud küll tihedama sõiduplaani alusel, kuid ühistranspordikeskus ei saa sõiduplaani muudatustes kaasa rääkida, sest kommertsliin töötab enda tulubaasil. Ühistranspordikeskus kooskõlastas taotluse neljapäeval, 2. juulil.
Seni oli Kuusalu ja Tallinna vahel sõitval väikebussiliinil Kuusalust viis väljumist: kell 7, 8.40, 10.30, 15.50 ja 18.45. Tallinnast tagasi tuli samuti viiel korral: kell 7.50, 9.45, 14.45, 16.50 ja 20.05.
Esmaspäevast, 6. juulist on sõidusagedust oluliselt vähendatud. Kuusalust väljub väikebuss ehk rahvasuus marsruuttakso kell 7 ja 17.55, Tallinnast tuleb vaid ühel korral – kell 17.05.
OÜ M.K.Reis-X teenindab bussiliini 242 Tallinn-Kiiu-Kuusalu alates veebruarist 2011. Liiniluba kehtib kuni 31. jaanuarini 2018.
Firma vedude korraldaja Hardo Sulger kommenteeris, et kulude kasvu ja tulude vähenemise tõttu oli ettevõte sunnitud majanduslikel põhjustel vastu võtma ebapopulaarse otsuse ning vähendama liinil 242 reiside arvu: „Harjumaa idasuunal on avalike liinide lisamise ja piletimüügi korralduse muutmise tõttu liinil 242 reisijate arv pidevalt vähenenud. 2014. aastal vähenes sõitjate arv 26 protsenti, võrreldes eelnenud aastaga. Käesoleval aastal on veel 15 protsenti vähenenud, võrreldes eelmise aasta sama perioodiga. Suveperioodil on sõitjate arv väiksem kui kooli ajal. Samas liini teenindamise kulud kasvavad, tänavu aprillist suurenes oluliselt bussijuhtide palga alammäär. Eelmisel aastal oli liin kahjumis, sel aastal on kahjum veelgi suurenenud.“
Alles jäeti hommikune ja õhtune reis, kus on sõitjate arv tema sõnul suurem. Samas lubas ta, et sõitjate arvu suurenemisel on ettevõte nõus liinile nr 242 reise lisama. Endiselt jäävad liinile sõitma kohalikud bussijuhid.
Marsruuttaksoga jõuab Kuusalust Tallinna kesklinna 40 minutiga. Loksa poolt läbi Kuusalu Tallinna suunduvate avalike liinide bussid sõidavad Kuusalust pealinna kiirliinil umbes tunniga ning aeglasemal liinil, millel on rohkem peatusi, tunni ja 8 minutiga. Marsruuttakso piletihind on 2.30 eurot. Avalikel bussiliinidel saab sularaha eest osta Kuusalu-Tallinn pileti 3 euroga, kui tasuda elektrooniliselt rohelise kaardi ehk ühiskaardiga, maksab pilet 2.40 eurot. Avalike liinide kuukaardi Kuusalu ja Tallinna vahel sõitmiseks on võimalik soetada 60 euroga, Harju ja Tallinna ühine kuukaart maksab 66.40 eurot. Avalikel liinidel veavad reisijaid ATKO Liinide bussid, mida vana nime järgi kutsutakse endiselt Harjumaa Liinide bussideks.
Marsruuttaksode suurim pluss on sõidukiirus. ATKO Liinide busside sõidugraafik on aeglane, et sellest täpselt kinni pidada, liiguvad bussid kohati 30-40 kilomeetrit tunnis. Kui Kuusalu marsruuttakso juht möödunud nädalal teavitas sõitjaid muutunud sõiduplaanist, pahandasid seetõttu ka Loksa naised, kes käivad Tallinnas tööl. Nemad sõitsid kiiremaks kojujõudmiseks õhtul bussiga nr 242 peallinnast Kuusallu ja hääletasid sealt Loksale.
Harjumaa Ühistranspordikeskusest lubatakse, et avalikud liinid muudetakse kiiremaks septembrist.
Kuna liini nr 242 sõiduplaanide muutus viidi läbi ruttu, jõuti infot selle kohta levitada vähe. Esmaspäeva, 6. juuli hommikul ootasid reisijad kella 8.40 ajal Kuusalus kalmistu juures ja ka tervisekeskuse vastas bussipeatuses ning polnud kuulnud, et sel ajal väikebuss enam ei sõida. Infot muudatustest andsid nr 242 bussijuhid otse reisijatele. Facebookis tekkis Kuusalu Kuulutajas nr 242 sõiduplaani muutuse üle diskussioon, peamiselt pahandati, et sõite jääb vähemaks.