Aruküla 6. motokrossivõistlusel oli ligi 90 võistlejat.
Aruküla motokrossi peakorraldaja Are Kaurit lausus, et võistlus kasvab iga aastaga – sõprade ringis alustatud krossivõistlus on kasvanud üle Eesti tuntud võistluseks, kus oma valla krossisõitjaid osales vaid kümmekond.
Pühapäeval, 5. oktoobril toimunud krossivõistlusele hakkas korraldusmeeskond nii pealtvaatajaid kui osalejaid kutsuma varakult. Septembris levisid sotsiaalmeedias videoklipid raja uuest hüppekohast ning kirevad plakatid.
Facebookis hakkas enne võistlust levima info, et Aruküla motokrossil osaleb Harri Kullas, kes esindas septembri lõpus toimunud rahvuste krossil eesti koondist. Korraldajatelt uuriti, kas on tõsi, et nii tuntud krossisõitja tõepoolest tuleb.
Harri Kullas oli kohal, võistles, kuid pani kiiruse asemel rohkem rõhku pealtvaatajatele oma tehnika demonstreerimisele. Pärast viimast sõitu läks ta lisaringile ning näitas, kuidas hüppe ajal saab kannad õhus kokku lüüa.
Ta osales Aruküla motokrossil esimest korda ning märkis, et on väga tore, et selliseid võistlusi korraldatakse: „Rada oli küll veidi kivine, aga hüppekohad olid head ja sain väga hea emotsiooni.“
Are Kaurit ütles, et suurem ja võimsam hüppekoht tehti spetsiaalselt viimase krossivõistluse ajaks, et pealtvaatajatel oleks huvitavam jälgida ning võistlejatel sõita.
Muus osas oli krossivõistlus sarnane möödunud kordadele – algas Arukülas Raasiku vallamaja eest paraadiga, kus nii võistlejad kui pealtvaatajad läksid rongkäigus paari kilomeetri kaugusel asuvale Kurgla krossirajale. Are Kaurit sõnas, et võistluse alustamine rongkäiguga oli kunagi Andre Sepa idee ning traditsiooni on siiani jätkatud.
Ta ütles, et toetajaid oli võistlusel ligi 30, põhikorraldajaid 10: „Võistlus õnnestus tänu tublile korraldusmeeskonnale, kes pühendasid entusiastlikult oma vaba aega.“
Peakorraldaja märkis, et pealtvaatajad said osta 2eurose loteriipileti, auhinnad pani välja Euronics: „Võistlus on pealtvaatajatele tasuta ning ei taha seda tasuliseks muuta. Seega tegime loterii, et toetuse abil propageerida võistlusala ning kohalikke võidusõitjaid.“
Ta tõdes, et Kurgla krossirada pole veel siiani ametlik rada ehk rajaalune maa pole krossirajaks vormistatud: „Eesmärk on teha rada avalikuks. See on aga pikk protsess, sest krossirada on keeruline objekt, mis mõjutab müra tõttu oluliselt keskkonda. Kui rada on avalik, saame seda veel rohkem arendada ning lisada objekte.“
Ta lisas, et krossiraja pärast on olnud erimeelsusi naabritega, kuid need on nüüd lahendatud: „Leppisime kokku kindlad trenniajad ning nendest tuleb kinni pidada.“
Motokrossil võisteldi viies võistlusklassis: 50cc ja 50cc jun klassi esikolmik oli Joosep Pärn, Hannes Hanimägi ning Richard Paat. 65cc klassi parimad olid Martin Michelis, Romeo Karu ja Mikk Martin Lõhmus. 85cc klassis võidutsesid Henry Vesilind, Jörgen-Matthias Talviku ja Romeo Karu. Harrastajate klassi võitis Kevin Didvig, 2. koha sai Aaron Nau ja 3. koha Erich Rosin. MX Open klassi parimad olid Indrek Mägi, Ardo Kaurit, Rain Koch.