Viis aastat tagasi kirjutasime Sõnumitoojas, kuidas alates 1. veebruarist 2013 hakkasid Harju maakonna liinidel sõitma uhiuued sinised Iveco bussid, mis oli juba jõutud ristida „pilvebussideks“. Bussid valis ja ostis maanteeamet Eesti ja Hispaania vahel sõlmitud saastekvootide kauplemise kokkuleppe alusel.
Kokku soetati siis Eestisse maakonnaliinidele sõitma Hispaaniast 110 bussi. Hankeleping kehtib 8 aastat. Saastekvootide eest ostetud busside garantiiaeg oli 5 aastat ja see on nüüd läbi.
Loksa kandi bussijuhid tõdesid tookord, et kahju oli loobuda nende kasutuses olnud Scaniast, mis oli soetatud kuus aastat tagasi ja istekohti oli rohkem. Enamik liinibussidest olid aga sel ajal eakamad ja uued pilvebussid neist oluliselt soojemad.
Ent aeg on läinud edasi, ka sinised pilvebussid saanud vanemaks ja tänavune pakaseline talv on tekitanud taas olukorra, kus sõitjad nurisevad külma üle, eriti just varahommikuti. Nii ühistranspordikeskusest kui ka sõitjateveo teenust osutavast ATKO Grupist selgitatakse, et probleem on busside eelsoojenduses, mis kipub rivist välja minema ja vajab remonti.
Mõnigi bussijuht on kommenteerinud, et lõunamaal toodetud busse on pärast öist seismist raske kõrgete külmakraadide korral kiiresti soojaks saada. Põhjamaades toodetud bussid on kallimad, kuid talveoludes töökindlamad.