Ani­ja val­la­va­lit­sus ja RKIK sõl­mi­sid koos­töö­le­pin­gu Sood­la-Kõr­ve­maa kerg­liik­lus­tee ra­ja­mi­seks

27

Mul­lu 31. det­semb­ril all­kir­jas­ta­sid Ani­ja val­la­va­nem Rii­vo Noor ja Rii­gi Kait­sein­ves­tee­rin­gu­te Kes­ku­se (RKIK) pea­di­rek­tor Mag­nus-Val­de­mar Saar koos­töö­le­pin­gu. Sel­les le­pi­ti kok­ku viia ühi­selt lä­bi rii­gi­han­ked Ani­ja val­las asu­va Raud­o­ja-Ko­su tee ja sa­ma tee äär­de kerg­liik­lus­tee ning Pii­be maan­tee äär­de ala­tes Kõr­ve­maa mat­ka- ja suu­sa­kes­ku­sest ku­ni Kiiu-Sood­la tee rist­mi­ku­ni kerg­tee­de pro­jek­tee­ri­mi­seks, ehi­ta­mi­seks ja ehi­tu­se oma­ni­ku jä­re­le­val­veks.

Vas­ta­valt le­pin­gu­le ta­sub Raud­o­ja-Ko­su sõi­du­tee re­konst­ruee­ri­mi­se ja ku­ni Sood­la har­ju­tus­väl­ja vä­lis­pii­ri­ni ehi­ta­mi­se­ga seo­tud ku­lud 100prot­sen­di­li­selt RKIK. Kerg­liik­lus­tee­de ehi­ta­mi­se­ga seo­tud ku­lu­de eest ta­sub Ani­ja vald koos käi­be­mak­su­ga mak­si­maal­selt 350 000 eu­rot ning RKIK mak­si­maal­selt koos käi­be­mak­su­ga 900 000 eu­rot. Kui pro­jek­ti val­mi­mi­sel või ehi­tus­han­ke järg­selt sel­gub täp­sem ehi­tus­mak­su­mus, mil­le tõt­tu ei ma­hu tee­de ra­ja­mi­se ko­gu­ku­lud ee­lar­ves­se ning li­sa­ra­ha ei lei­ta, vä­hen­da­tak­se töö­de mah­tu ja te­hak­se Pii­be maan­tee äär­se kerg­tee ase­mel Pil­la­pa­lu ja Kõr­ve­maa kes­ku­se va­he­lis­tel lõigul mat­ka­ra­ja ta­se­mel tee.

Han­ke võit­ja­ga sõl­mi­vad val­la­va­lit­sus ja RKIK ühi­se han­ke­le­pin­gu, kus on mää­ra­tud kum­ma­gi osa­poo­le fi­nant­see­ri­ta­va­te töö­de jao­tus. Le­pin­gus sä­tes­ta­tud ko­hus­tu­sed viiak­se el­lu 2025. ja 2026. aas­ta jook­sul.

Ani­ja val­la­va­nem Rii­vo Noor sel­gi­tas, et Pii­be maan­tee­ga ris­tu­va­le Rau­do­ja-Ko­su tee­le ra­jab RKIK ku­ni Sood­la har­ju­tus­väl­ja­le vii­va tee­ni uue tee­põh­ja, tee te­hak­se laie­maks, ehi­ta­tak­se laiem ja suu­re­ma kan­de­või­me­ga sild, et seal saaks lii­gel­da ka trei­le­ri­te­ga. Pii­be maan­teest ku­ni Här­ma­ko­su ris­ti­ni te­hak­se tee äär­de RKI­Ki ku­lul ka kerg­liik­lus­tee. Pii­be maan­tee äär­de ala­tes Kiiu-Sood­la ris­tist ku­ni Kõr­ve­maa mat­ka- ja suu­sa­kes­ku­se­ni on te­ma sõ­nul plaa­ni­tud must­kat­te­ga kerg­liik­lus­tee, aga kui pii­sa­valt li­sa­ra­ha ei saa, te­hak­se Pil­la­pa­lust Kõr­ve­maa kes­ku­se­ni kruusakattega tee.

Val­la osa­lus kerg­liik­lus­tee ra­ja­mi­seks on ka­van­da­tud kait­se­mi­nis­tee­riu­milt eel­mis­tel aastatel ning käe­so­le­val ja järg­mi­sel aas­tal Sood­la har­ju­tus­väl­ja eest saa­dud ja saa­da­va­test nii­ni­me­ta­tud ta­lu­mis­ta­su­dest. Ku­na sel­lest ja RKI­Ki le­pin­gu­ga lu­ba­tud ra­hast kerg­liik­lus­tee ehi­ta­mi­seks ei pii­sa, loo­de­tak­se üle­jää­nu saa­da 2026. ja 2027. aas­tal rii­giee­lar­vest li­sae­ral­du­se­na. No­vemb­ris koh­tus val­la­va­nem kait­se­mi­nis­ter Han­no Pev­ku­ri­ga, kes üt­les, et püüab kerg­liik­lus­tee ra­ja­mis­se kaa­sa­ta trans­por­dia­me­ti, kui see ei õn­nes­tu, lu­bas ra­ha lei­da kait­se­mi­nis­tee­riu­mi 2026. aas­ta ee­lar­vest.

„Le­pin­gup­ro­jekt RKI­Ki­ga oli mu laual ju­ba tükk ae­ga. Koh­tu­mi­sed kait­se­mi­nist­ri­ga ning det­semb­ris Sood­la har­ju­tus­väl­ja lä­he­dus­se jää­va­te kü­la­de ela­ni­ke­ga and­sid kind­lu­se sel­le­le al­la kir­ju­ta­da. Nüüd hak­ka­me ot­si­ma kerg­liik­lus­tee pro­jek­tee­ri­jat, et saa­da käe­so­le­val aas­tal pro­jekt val­mis,“ lau­sus Rii­vo Noor.

Eelmine artikkelAni­ja val­la­vo­li­ko­gu tõs­tis val­la­va­lit­su­se ja vo­li­ko­gu juh­ti­de pal­ka
Järgmine artikkelAni­ja Mõi­sa Hal­du­se­le val­laee­lar­vest 85 000 eu­rot