Mullu 31. detsembril allkirjastasid Anija vallavanem Riivo Noor ja Riigi Kaitseinvesteeringute Keskuse (RKIK) peadirektor Magnus-Valdemar Saar koostöölepingu. Selles lepiti kokku viia ühiselt läbi riigihanked Anija vallas asuva Raudoja-Kosu tee ja sama tee äärde kergliiklustee ning Piibe maantee äärde alates Kõrvemaa matka- ja suusakeskusest kuni Kiiu-Soodla tee ristmikuni kergteede projekteerimiseks, ehitamiseks ja ehituse omaniku järelevalveks.
Vastavalt lepingule tasub Raudoja-Kosu sõidutee rekonstrueerimise ja kuni Soodla harjutusvälja välispiirini ehitamisega seotud kulud 100protsendiliselt RKIK. Kergliiklusteede ehitamisega seotud kulude eest tasub Anija vald koos käibemaksuga maksimaalselt 350 000 eurot ning RKIK maksimaalselt koos käibemaksuga 900 000 eurot. Kui projekti valmimisel või ehitushanke järgselt selgub täpsem ehitusmaksumus, mille tõttu ei mahu teede rajamise kogukulud eelarvesse ning lisaraha ei leita, vähendatakse tööde mahtu ja tehakse Piibe maantee äärse kergtee asemel Pillapalu ja Kõrvemaa keskuse vahelistel lõigul matkaraja tasemel tee.
Hanke võitjaga sõlmivad vallavalitsus ja RKIK ühise hankelepingu, kus on määratud kummagi osapoole finantseeritavate tööde jaotus. Lepingus sätestatud kohustused viiakse ellu 2025. ja 2026. aasta jooksul.
Anija vallavanem Riivo Noor selgitas, et Piibe maanteega ristuvale Raudoja-Kosu teele rajab RKIK kuni Soodla harjutusväljale viiva teeni uue teepõhja, tee tehakse laiemaks, ehitatakse laiem ja suurema kandevõimega sild, et seal saaks liigelda ka treileritega. Piibe maanteest kuni Härmakosu ristini tehakse tee äärde RKIKi kulul ka kergliiklustee. Piibe maantee äärde alates Kiiu-Soodla ristist kuni Kõrvemaa matka- ja suusakeskuseni on tema sõnul plaanitud mustkattega kergliiklustee, aga kui piisavalt lisaraha ei saa, tehakse Pillapalust Kõrvemaa keskuseni kruusakattega tee.
Valla osalus kergliiklustee rajamiseks on kavandatud kaitseministeeriumilt eelmistel aastatel ning käesoleval ja järgmisel aastal Soodla harjutusvälja eest saadud ja saadavatest niinimetatud talumistasudest. Kuna sellest ja RKIKi lepinguga lubatud rahast kergliiklustee ehitamiseks ei piisa, loodetakse ülejäänu saada 2026. ja 2027. aastal riigieelarvest lisaeraldusena. Novembris kohtus vallavanem kaitseminister Hanno Pevkuriga, kes ütles, et püüab kergliiklustee rajamisse kaasata transpordiameti, kui see ei õnnestu, lubas raha leida kaitseministeeriumi 2026. aasta eelarvest.
„Lepinguprojekt RKIKiga oli mu laual juba tükk aega. Kohtumised kaitseministriga ning detsembris Soodla harjutusvälja lähedusse jäävate külade elanikega andsid kindluse sellele alla kirjutada. Nüüd hakkame otsima kergliiklustee projekteerijat, et saada käesoleval aastal projekt valmis,“ lausus Riivo Noor.