Raasiku kampaania tõi esimese nädalaga 17 uut kodanikku

1560
Kodanikukampaania loendur ja kell Raasiku valla kodulehel esmaspäeva õhtuse seisuga.

OÜ Midfield korraldatav kampaania algas 1. novembril: esimesed vahendid on treilerireklaamid, plakatid, loendur ning kell valla kodulehel.

„Sellise tempoga on meil viis tuhat kodanikku koos juba detsembri alguses,” kommenteeris Raasiku vallavanem Raivo Uukkivi kodanikukampaania esimese nädala tulemust, ning lisas, et tulemus on rõõmustav. Kampaaniat korraldab OÜ Midfield, kes püüab viia ellu volikogu otsust – saada aasta lõpuks kokku 5000 kodanikku, et Raasiku vald saaks haldusreformi seaduse järgi jätkata iseseisvana.
Alates 1. novembrist on Raasiku valla bussipeatustes ja sissesõiduteede ääres ratastel treilerid oranži-roheliste kirjadega „Raasiku 5000” ja hüüdlausetega „Oleme uhked!”, „Otsustame ise!”, „Jääme iseseisvaks!”, „Kaitseme kodu!”, „Hoiame oma!”. Treilerid on ühes kohas nädala, seejärel valitakse neile vajadusel uued kohad. Sotsiaalmeedias juhiti tähelepanu, et plakatitel on täheviga. Vallavanem tõdes, et tegijal juhtub ning veebis on plakatid ära parandatud.
Raasiku valla kodulehel aitab kampaaniat teha bänner ehk reklaam, millele vajutades avaneb info, kuidas saab end registreerida Raasiku valla kodanikuks. Lehe avajaid tervitab tekst: „Suur tänu! Raasiku vald soovib jätkata iseseisvalt ning saab seda teha ainult juhul, kui 5000 elaniku piir on ületatud. Iga registreeritu aitab sellele kaasa.”
Avalehel on ka loendur, oranž kera, peal number, mitu kodanikku on veel puudu. Kui kera 1. novembril kodulehele ilmus, oli seal peal arv 206. Teisipäeva, 8. novembri hommiku seisuga 189. Loendur ei uuenda end automaatselt. Kodanike üle peab arvet registripidaja Heli Tenslind, kes lööb numbri kokku ja IT-spetsialist vahetab igal hommikul uue vastu.
Loenduri all on kell, mis näitab, mitu päeva, tundi, minutit ja sekundit on jäänud kampaania lõpuni. Raasiku valla postkastidesse on jõudnud kodanikukampaania esimene otsepostitus. Raasiku ja Aruküla noortekeskused aitavad kaasa helkurite kampaaniaga. Kodulehel on ka viide elektroonilisele voldikule, mis õpetab, kuidas oma elukohta registreerida.
Internetis on suunatud kampaania ka Facebookis, Delfis ja Googles. Neil kanalitel on peal loendurid, mille abil on võimalik saada tagasisidet, kui paljude internetikasutajateni on reklaam viidud ning kui mitmed on reklaamile klõpsates jõudnud registreerimise lehele.
Vallavanem lausus, et kampaaniaga seoses on tekkinud vallavalitsuses uusi mõtteid, tegevuste nimekiri aina pikeneb: „Tellisime kampaaniakleepsud, mida saab kleepida autodele ning sellega kampaania sõnumit võimendada, esialgu tellisime kakssada kleepsu ning neid saavad kõik, kes soovivad kasutada oma autot valla iseseisvuse nimel reklaamikandjana. Soovi on avaldanud mitmed volikoguliikmed, vallavalitsuse töötajad, külade esindajad. Kes soovib samuti kaasa aidata, saab kleepsu vallamajast.”
Kampaania korraldaja, OÜ Midfield juht Paavo Pettai on arutanud kampaaniaga seonduvat vallavalitsuse, volikogu haldusreformi komisjoni ning möödunud nädalal ka külaesindajatega. Raivo Uukkivi sõnas, et külarahvas pakkus ideid ja oli aktiivne: „Eriti palju aitasid kaasa mõelda Tanel Tuisk Kulli külast, Alice Suurkuusk Pikaverest ja Kristiina Maripuu Härmast.”
Vallavanem lisas, et järgmine kohtumine haldusreformi komisjoni ja aktiivsete kodanikega on plaanitud novembri teises pooles – siis tehakse kokkuvõte möödunud kuust ning pannakse paika edasised plaanid.
Raivo Uukkvi lisas, et töötavad ka oponendid, kes on püüdnud anda kampaaniale negatiivset varjundit: „Kollasesse pressi on sokutatud pooltõdesid ja lausvalet. Õnneks pole need eriti hästi kaubaks läinud. Samas antireklaam on samuti lõpuks reklaam.”
Uusi kodanikke on tulnud e-registreerimisega, kuid käidud ka vallamajas end valda sisse kirjutamas: „Enamik neist on maininud põhjusena kampaaniat, seega nad teavad ja teadvustavad seda. Kas nad oleks tulnud ka ilma kampaaniata, ei oska öelda.”