Harjumaa Ühisteenuste Keskuse tegevjuht TÕNU TUPPITS: „Konkursile laekus neli pakkumist, kuid võitja on veel välja selgitamata ning leping sõlmimata. Kuna tegu on esimese sellelaadse hankega nendes valdades, otsustasime, et täpsustame ettevõtetega veel mõned küsimused üle. Soovime olla kindlad, et nii meie kui pakkuja saavad kõikidest tingimustest samamoodi aru ning võitja jaoks ei ole probleem lepinguperioodi lõpuni osutada pakutud hindadega head teenust.
Nii et praegu ei saa öelda, milliseks kujunevad jäätmeveo hinnad Anija ja Kose vallas, kuid eesmärk on, et need ei tõuse. Kas ja kui palju lähevad odavamaks, saame öelda siis, kui leping vedajaga on sõlmitud.
Hanketulemusi on võimalik alati ka vaidlustada, kuid põhimõttelised vaidlused, kas ja millistel tingimustel kohalik omavalitsus sellist teenust osutab, on eelnevate kuude jooksul juba ära vaieldud ning ma loodan, et rohkem vaidlustusi ei tule.
Kui otsus on tehtud, siis umbes kolme kuu jooksul algab neis valdades korraldatud jäätmevedu ning elanikega sõlmitakse uued lepingud. Kindlasti tuleb teenuse vajadus kaardistada – arvan, et Anija ja Kose vallas võib jäätmeveo teenuse vajajaid olla rohkem, kui jäätmevaldajate registris kirjas.
Tuleb leida üles kõik nende valdade elanikud ja seal tegutsevad ettevõtted. Tahame neile tutvustada korraldatud jäätmeveo lahendusi ning anda nõu, kuidas igaksüks leiab enda jaoks sobiva lahenduse. Just nõustamist pean jäätmeveo teenuse väga oluliseks osaks.
Kui teenus rakendub, teavitame kindlasti elanikke ning ootame nendelt tagasisidet, kui suuri mahuteid keegi vajab ning kui sageli peaks toimuma äravedu.
Järgmise aasta esimene kvartal tuleb selles mõttes nii Anija ja Kose valla kui ka Harjumaa Ühisteenuste Keskuse jaoks väga töine. Eraldi kogutavad jäätmeliigid jäävad samaks, lisandub võimalus ära anda puhtaid rõivaid ning jalanõusid spetsiaalsetesse konteineritesse, mis suunatakse taaskasutusse. See annab lisaks hea võimaluse segaolmejäätmete mahtu vähendada.“