Raasiku vallavalitsus avalikustab sel nädalal valla kodulehel OÜ Skepast&Puhkim koostatud Aruküla keskaleviku liikuvusskeemi, mille kohta oodatakse elanike arvamusi ja ettepanekuid.
Vallavanem Andre Sepp selgitas, et Aruküla peamiselt niinimetatud kivilinna hõlmava liikuvusskeemi tellimine oli ajendatud sellest, et valla lähiaastate teehoiukava näeb ette Staadioni tänava ja Staadioni põigu asfaldikatete uuendamist.
„Need teed on ääretult halvas olukorras ning tuleb korda teha. Kuid sellega seoses oleks vaja määratleda kogu piirkonna liikluskorraldus, et lasteaia teenindamiseks vajalik ala, kõnniteed ja parklad ei oleks juhuslikud, vaid planeeritud vastavalt vajadusele,“ sõnas ta.
Aruküla keskaleviku liikuvusskeem hõlmab Sügise ja Põllu tänava ning Tallinna maantee ja Staadioni põigu vahelist ala. Selle peamine üles-anne oli planeerida teede laiused, kõnniteede ja parkimiskohtade asukohad.
„Oluline on laste turvalisus. Selles osas on kõige probleemsem Aruküla lasteaia ja kooli vaheline liiklus. Esialgu oli kooli ja lasteaia vahelise Staadioni põigu kohta kolm alternatiivset ettepanekut: kas jätta tee kahesuunaliseks ja näha parkimine ette paralleelparkimisena, teha tee lasteaia kohal ühesuunaliseks või kooli ja lasteaia vaheline ala autodega liiklemiseks üldse sulgeda,“ rääkis Andre Sepp.
Kuna Aruküla lasteaeda tuuakse-viiakse lapsi põhiliselt autodega, otsustati Staadioni põiktänaval säilitada kahesuunaline liiklus ning tagada turvalisus tõstetud ristmike ja paralleelparkimisega, ka olemasolevad parklad jäävad alles: „Ühesuunalist liikumist kasutatakse eelkõige liikluse rahustamiseks. Nii see kui tee täielik sulgemine võib küll kõne alla tulla, kuid sellisel juhul tuleks enne muuta liikluskorraldust vallamaja ees ning rajada kõnniteed.“
Vallavanema sõnul on Aruküla keskaleviku liikuvusskeem läbi arutatud allasutuste juhtide ja suurema korteriühistu Rahnu esindajatega. Tuleval aastal koostatakse liikuvusskeemi alusel Staadioni ja Staadioni põiktänava rekonstrueerimisprojekt ning see on edaspidine raamdokument ka Aruküla keskosa teiste tähtsamate punktide vahel kergliik-lus- ja sõiduteeühenduste rekonstrueerimisel ning planeerimisel.