Tallinnas toimus Eesti Näituste messikeskuses neljapäevast laupäevani, 8.-10. veebruarini turismimess Tourest 2024, mida korraldajad reklaamisid Baltimaade suurima turismimessina. Messil olid esindatud ka Ida-Harjumaa turismiettevõtjad. Osalejate hinnangul oli messikülastajaid tänavu vähem, kui on olnud varasematel aastatel, ning avaldasid arvamust, et üks põhjus võis olla seekordne messipileti kallim hind.
Puhka Eestis hall
Puhka Eestis hallis reklaamisid Lahemaa Turismiühingu liikmed Visit Lahemaa kaubamärki ja Lahemaal pakutavaid turismivõimalusi. Visit Lahemaal tänavu eraldi messiboksi ei olnud, oldi Lääne-Virumaa messiboksis, jagati trükiseid ja Lahemaa Ringi kaarte. Neljapäeval oli kohal Lahemaa Turismiühingu asutaja ja eestvedaja Kaisa Linno. Reedel esindas rahvuspargi turismitegijaid Lahemaa giidikoolituse läbinud Mari-Liis Vohli Käsmus tegutsevast OÜst Päikesepuudutus. Laupäeval suhtles messikülastajatega Lahemaa giid Leo Aadel Vanamõisa OÜst.
Ida-Harju teised turismiettevõtjad olid koondunud Eesti Loodusturismi Ühingu boksi. Põhja-Kõrvemaalt oli messil Uuejärve Matkapesa, mille perenaine Marilin Pehka on Eesti Loodusturismi Ühingu projektijuht. Uuejärve Matkapesa kuulub ühendusse Visit Kõrvemaa, mis koondab Kõrvemaa ehk Aegviidu-Pillapalu-Jäneda-Valgehobusemäe piirkonna enam kui 25 turismiettevõtet.
Loodusturismi ühingu boksis tutvustasid end ka Kuusalu vallas tegutsev OÜ Reimann Retked, mille eestvedaja on Mart Reimann Saunja külast, ja Ubari Loodustarkuse Keskus, mida juhib Priit Adler Kuusalust. Priit Adler tutvustas messil ka Lääne-Virumaal asuvat Puhta Vee Teemaparki.
Ubari Loodustarkuse Keskus ja Puhta Vee Teemapargi alal said külastajad keerutada loosiratast, võidetud messiraha on võimalik kasutada ka teenuste eest tasumisel.
Priit Adler rääkis, et messikülastajad osalesid uuringus. Küsimusele, millisel aastaajal tahetaks loodusesse tulla, vastasid 48 protsenti, et kevadel, 67 protsenti soovisid tulla suvel, 33 protsenti sügisel ja 23 protsenti talvel. Küsimusele, kellega koos võiksid minna loodusesse, vastasid 54 protsenti, et koos oma perega, 28 protsenti sõpradega, 12 protsenti töökollektiiviga ning 26 protsenti pere ja sõpradega. Metsas jalgsi matkata soovisid 60 protsenti, räätsadel liikuda 40 protsenti, jalgrattaga 24 protsenti vastanutest.
Elamuste ja maitsete hall
Turismimessi elamuste ja maitsete hallis tutvustati Eesti toidupiirkondi. Avatud oli ka Põhja-Eesti toiduala, kus sai maitsta kohalike toidutootjate toodangut ja reklaamiti Põhja-Eesti toiduprojekti raames korraldatavaid olulisemaid ettevõtmisi käesoleval aastal. Igal messipäeval olid piirkonna toidualal oma toodetega kohal ja pakkusid degusteerimiseks kaks väikeettevõtet, kes on saanud Põhja-Eesti kohaliku toidu märgise.
Neljapäeval oli Ida-Harjust messil Kiius tegutseva Hipijäätis OÜ eestvedaja Airi Arik. Ta tutvustas täiskasvanutele mõeldud Prohippieted kaubamärgi kokteilijäätiseid ja nende kasutamisvõimalusi. Laupäeval esindas Põhja-Eesti toiduvõrgustikku Valgejõe Veinivilla eesotsas perenaise Tiina Kuuleriga.
Üks suurim ühine ettevõtmine tuleb 25. mail, kui Lahemaa Turismiühingu ja Põhja-Eesti kohaliku toiduprojekti koostööna tähistatakse Euroopa kaitsealade päeva, korraldatakse matku ja pakutakse Põhja-Eesti kohalikku toitu. Taas on tulekul avatud triiphoonete ja aedade päev, mis toimub 8. septembril, ning 12.-20. oktoobril Põhja-Eesti restoranide nädal.
Põhja-Eesti toiduprojektide juht Eha Paas: „Kuigi rahvast oli messil vähem, täitis toiduhallis osalemine eesmärki. Samas tuleb mõelda, kas mess on edaspidi meie võrgustiku jaoks kõige mõistlikum reklaamikanal.“