Raasiku vallavolikogu 8. novembri istungil kinnitati vallavalitsuse uus struktuur, mis hakkab kehtima 1. jaanuarist. Vallavalitsuse ettepanekul luuakse arendusjuhi, kommunikatsioonispetsialisti, haridus- ja kultuurispetsialisti ning haldusspetsialisti ametikoht.
Arendusjuht hakkab tegelema arengukavade ja projektitaotluste koostamisega ning projektide elluviimise korraldamisega. Vallavanem Raul Siem märkis, et seni on arendusprojektidega tegelemine olnud mõneti kaootiline: „Kuna arendusprojektide rahastamine toimub paljuski struktuurifondide kaasfinantseerimisel, ei ole mõeldav, et projektide valik ja rahastamisallikate leidmine toimuks planeerimatult ja juhuslikkuse põhimõttel.“
Kommunikatsioonispetsialisti ametikoha eesmärk on korraldada Raasiku vallavalitsuse suhtlust avalikkusega. Haridus- ja kultuurispetsialist hakkab korraldama valla haridus- ja kultuurialast tegevust, haldusspetsialist vallale kuuluvate hoonete ehitust ja remonti, haldama üürilepinguid, koordineerima valla hoonete ümbruse heakorratöid.
Vallavalitsusest kaotatakse juhtumikorraldaja ja bussijuhi ametikohad ning volikogu sekretäri 0,3 koormusega ametikoht. Volikogu sekretäri töö lisatakse registripidaja ametiülesannete hulka, ka vähendatakse koristaja ametikohta. Haldus- ja arendusosakond muudetakse haldus- ja ehitusosakonnaks, rahandusosakond finantsosakonnaks ning osakonna juhatajate nimed vastavalt haldus- ja ehitusosakonna juhatajaks ning finantsjuhiks. Juhtiva raamatupidaja ametinimetus muudetakse pearaamatupidajaks.
Nelja uue ametikoha loomisega kaasneb personali- ja majandamiskulu üle 132 000 euro aastas, kaotatud ametikohtadega hoitakse kokku umbes 20 000-25 000 eurot aastas.
Volikogu liige Tiina Rühka tegi ettepaneku, et struktuurimuudatuste vastuvõtmisega ei kiirustataks, enne arvestataks välja kogu personalikulu kasv. „Jagame maksumaksja raha jupi kaupa, suurt pilti omamata,“ tõdes ta ja tõi näiteks, et 2022. aastaks kinnitas volikogu vallavalitsuse struktuuri koos kahe uue ametikohaga jaanuaris eelarve menetlemise käigus.
Lauri Betlem märkis, et vallavalitsuses hakkab olema mitu sarnase ametinimega töötajat – kommunikatsioonispetsialist, infospetsialist, infosekretär ning haldusspetsialist, teede- ja haldusspetsialist ning heakorraspetsialist. Ta küsis, kas nende töö ei hakka kattuma. Veel soovis teada, kui suured on kommunikatsioonispetsialisti tööks vajalikud kulud kommunikatsioonile. Vallavanem vastas, et ametnike ülesanded määratakse uutes ametijuhendites, kommunikatsioonikuludeks vajalikku summa suurust veel ei tea.
Garina Toomingas küsis, miks ei esitatud uute ametikohtade ametijuhendeid koos struktuurimuudatustega. „Kui selgub, et osade spetsialistide tööülesanded kattuvad, tuleb taas hakata struktuuri muutma,“ arvas ta. Raul Siem selgitas, et enne järgmise aasta eelarve tegemist on oluline teada, milliste uute ametikohtade jaoks personalikulusid planeerida. Ta lisas, et uute kohtade loomine ei tähenda, et kõik need tuleks kohe täiskoormusega täita: „Oleme paindlikud, käitume vastutustundlikult ja vastavalt eelarve võimalustele.“
Andre Sepp tegi ettepaneku otsustada struktuuri suurendamine pärast seda, kui vallavalitsus on esitanud volikogule 2023. aasta eelarve eelnõu. „Siis näeme, millised võimalused on meil uusi töökohti sisustada,“ põhjendas ta. Ettepanekut toetasid 6, vastu olid volikogu 7 liiget, 3 jäid erapooletuks.
Volikogu esimees Maarja Sikut märkis, et küsimus on, millist teenust soovitakse elanikele osutada, kas leitakse, et midagi vajab parandamist või ei: „Kas teeme selle otsuse täna või koos eelarvega, ei oma mingit tähtsust. Küsimus on teenuse kvaliteedis, mida selle otsuse vastuvõtmise kaudu saame parandada.“
Vallavalitsuse esitatud struktuurimuudatuse poolt hääletasid 9 ja vastu 3 liiget, 5 jäid erapooletuks.