Volikogu teeb kampaaniameeskondade tööst kokkuvõtte ning analüüsib läbi näost näkku kohtumiste protokollid.
Raasiku valla kodanikukampaania eesmärk täitus möödunud aastal 22. detsembril, kui täitus 5000 kodaniku piir, mis on käimasolevas haldusreformis omavalitsuse iseseisva jätkamise kriteerium. Kampaaniat aitas vallal teha OÜ Midfield.
Vallavanem Raivo Uukkivi tutvustas möödunud nädalal vallavolikogu istungil, et aasta alguses oli registris kodanikke 5075, nüüdseks on arv veidi langenud: „Mõned 149 inimesest, kes tulid meie registrisse Tallinnast, on sinna juba tagasi läinud, et saada tasuta ühistransporti. Nende maksud laekuvad aga ikkagi Raasiku valda ning see on väga hea.”
Ta sõnas, et esimest korda valla ajaloos on läinud meeste arv naiste omast mööda. Kasvanud on tööjõulise elanikkonna osakaal: „Naljaga pooleks võib öelda, et haldusreformi seadus, mis haldusreformiga eriti seotud pole, on mõjunud Raasiku vallale hästi. Meie kaks alevikku on kõige rohkem kasvanud, samamoodi lähikülad. Protsentuaalselt suurima kasvu tegi Kulli küla, suurenenud on ka Järsi ja Perila.”
Vallavanem lausus, et oli asjatu hirm, et 5000 kokku saamiseks ostetakse kodanikke sisse: „Statistika näitab, et üle Eesti meile suurt tungi polnud. Tulijad olid peamiselt Harjumaalt. Anijasse ja Raesse läksid ilmselt ära ka protestihääled, kuid nende hulk polnud eriti suur. Lähivaldadest tulijate arv näitab, et need on inimesed, kes siin juba elavad, kuid otsustasid nüüd end ära registreerida.”
Ta rääkis, et kampaania ajal olid avalikus ruumis 5 reklaami treileritel, mille asukohti muudeti, kord nädalas vahetati nendel oranži ringi sees numbrit, palju kodanikke on veel puudu. A3 formaadis plakatid olid ühiskondlikes hoonetes, kleepsud sõidukitel. Kampaania poole pealt muutus plakatite värv, et tõmmata rohkem tähelepanu.
Virtuaalruumis kuvati kampaaniabännerit 4,2 miljonit korda. See tõi kümneid tuhandeid klikke, millest umbes 11 000 jõudsid ka Raasiku valla veebilehele. Kampaania alguses kuvati reklaam ainult Raasiku valla ja lähiümbruse arvutikasutajatele, lõpuks levis reklaam üle kogu Harjumaa.
Personaalne kampaania jagunes kaheks otsepostituseks ja näost näkku suhtluseks. Alguses oli kampaaniameistril plaanis teha kolm otsepostitust, kuid see tasaarveldati kleepsudega. Vallavalitsus lisas kalendrite otsepostituse. Otsesuhtlus toimus alevikes ja vähemalt kolmes külas.
Kampaania eest tasus vald OÜle Midfield ligi 18 000 eurot, lisakulutus olid vallaelanike postkastidesse jõudnud kalendrid, kaks lisareklaami Eesti Päevalehes. Kokku kulus kampaaniale 21 000 eurot ning see jäi vallavanema kinnitusel esialgu arvestatud piiridesse.
Volikogu haldusreformi komisjoni esimees Ants Kivimäe lausus, et on plaanis teha meeskondade tööst kokkuvõte ja analüüsida läbi teemad, mida volikoguliikmed vallarahvalt kohtumistel kuulsid: „Volikogu järgmisel istungil tuleb ilmselt otsus haldusreformikomisjoni töö lõpetada.”