On alustatud ka läbirääkimisi, et vähendada palku 15 protsenti.
Selle aasta aprillis lõpetas laevatehas lepingud alltöövõtjatega, augustis koondatakse veel 50-65 inimest – laevatehasesse jääb umbes 550 töötajat.
„Kevadel lootsime, et leiame uusi tellimusi kiirema tempoga. Täna peame tõdema, et kõigile ei jätku tööd,“ sõnas Loksa laevatehase personalijuht Marju Varter.
Küsimusele, palju on koondatute hulgas kohalikke, ta vastata ei osanud: „Me ei vaadanud asja selle poole pealt. Otsustav on kvalifikatsioon ja töötulemused.Arvestasime, kui palju on igas osakonnas tööde maht vähenenud ja kui palju on vastavalt sellele vaja igast osakonnast koondada.“
Koondamised ei ole töötajaid vedavate busside liikumist eriti palju mõjutanud, ära on jäetud üks sõit.
„Varem sõitis buss reedel Loksalt Narva pärast esimest ja teist vahetust, nüüd läheb ainult pärast teist vahetust.“
Veel ei ole kindel, kas laevatehase tööliste palkasid vähendatakse, kuid ametiühinguga on alustatud läbirääkimisi.
„Igal aastal on sel ajal alanud palgaläbirääkimised. Tänavu tegi juhtkond ametiühingule ettepaneku vähendada palkasid 15 protsendi võrra. Veel ei tea, kuidas asi lõppeb,“ lausus Marju Varter.
A.P. Moeller-Maersk Group kontserni kuuluv Odense Steel Shipyard Group ostis Loksa laevatehase 1994. aastal. AS Loksa Laevatehas on praegu müügis.
Marju Varter rääkis, et kuigi laevatehas on juba aasta müügis olnud, käib töö ikka edasi ja uusi tellimusi otsitakse täie hooga: „Potentsiaalsed ostjad käivad maad kuulamas, aga jah-sõna pole veel öeldud. Arvestades madalseisu laevaehitusturul, kontsentreerume täiendavate tellimuste saamiseks ka teistele turgudele. Kui siiani oleme valmistanud osasid suurtele konteinerlaevadele, siis praegu, kui töömaht ja tellimuste arv ei ole suur, oleme huvitatud osade valmistamisest ka jõelaevadele ja väiksematele kaubalaevadele. Oleme valmis vastu võtma tellimusi suurte sildade ja teiste metallkonstruktsioonide valmistamiseks.