Lapse esimese mobiiltelefoni retsept

1900


MAILIIS PLOOMANN, Elisa tootejuht

Esimene mobiiltelefon ostetakse statistika järgi just kooliminevale lapsele või siis aasta varem koolieelikule.

Kooliminek on lapse elus kindlasti murranguline aeg, sest just selles vanuses hakkavad lapsed rohkem iseseisvalt ringi liikuma; lähevad eelkooli või kooli ning hakkavad regulaarselt treeningutel või huviringides käima.

Seetõttu on lapsele mobiiltelefoni ostmisest vägagi huvitatud ka vanemad ise, kes tahavad kursis olla lapse liikumistega. Kooli, trenni või huviringi minnes saab laps juurde hulga sõpru, kellega ta tahab ka vabal ajal mobiiltelefoniga suhelda.

Esimese mobiiltelefoni valik sõltub lapsest ja tema ootustest. Kõigepealt tasub mõelda, kas laps tahab lisaks mobiiltelefonile endale ka fotoaparaati, mp3 mängijat, kaasaskantavat mängukonsooli või mis iganes kaasaegset vidinat. Kui jah, siis tasub juba kohe mõne soodsa nutitelefoni poole vaadata. Pole mõtet osta 3-5 erinevat seadet, kui saab hakkama vaid ühega – korraliku nutitelefoniga. Näiteks tavapärasesse kõnetelefoni tuleb raha eest mänge juurde osta, kuid nutitelefoniga saab Android marketist neid suisa tasuta ning valik on väga lai.

Kui aga vanem soovib, et lapsel on mobiiltelefon ainult helistamiseks – selleks, et laps saaks igal ajal vanemaid kätte ning vastupidi – siis tasuks tõesti vaadata kõige lakoonilisemat ning lihtsamat kõnetelefoni. Sellisel juhul võib kindel olla, et aku kestab kaua, telefon on vastupidav ning mis peamine – kui juhtub ära kaduma, siis ei ole rahaline kaotus väga suur.

Tänapäeva 7aastased lapsed orienteeruvad tehnikamaailmas oluliselt paremini kui nende vanemad, vanavanematest rääkimata.

Paketti valides on kõige mugavam ja soodsam olla terve perega ühises kõnepaketis – perepaketis. Kui see pole ühel või teisel põhjusel võimalik, siis on võrdselt head variandid kõnekaart või spetsiaalne lastepakett. Lepinguline liitumine on tihtipeale rahaliselt soodsam, samas kui kõnekaart aitab kulud raudselt kontrolli all hoida.

Kliendil on võimalik piirata nii kuu arvet kui ka kasutatavaid teenuseid – selles osas tasub nõu pidada esinduse müüjaga. Elisas on võimaluseks kõneteenust kontrolli all hoida näiteks STOP teenusega. Nutitelefonis on kõige lihtsam suuri arveid interneti kasutamise eest vältida valides paketi, kus mobiilne internet on piiramatult tasuta.

Mobiiltelefoni tuleb hoida vastutustundlikult nagu koolilapsele kohane ning vajadusel täiskasvanutelt nõu küsida, kuidas ühte või teist asja kasutada.
Vanematel on kindlasti kasulik tutvuda mobiiltelefoni juhendiga ning sealt leitavate näpunäidete järgi telefoni seadistada.

Mobiiltelefoni ei tohiks füüsiliselt kahjustada, näiteks hoida kotis, mida loobitakse ning samuti ei tohi mobiiltelefon sattuda koos märgade riietega nt kuivatuskappi. Mobiiltelefon ei kannata väga kõrget ega madalat temperatuuri. Samamoodi ei armasta mobiilid niiskust (vannitoad, vihma kätte jätmine).

Mobiiltelefon on lapsele ainult isiklikuks kasutamiseks ning parem on seda teistele mitte laenata.

Väga kasulik on positsioneerimise teenus – nii näeb, kus asub kadumaläinud mobiiltelefon. Kui mobiiltelefon varastatakse, siis tuleb kohe helistada operaatorile ning SIM-kaart sulgeda. Seda saab Elisa klienditeeninduses teha 24h telefonil 6 600 600.