
„Mul on hea meel, nii-öelda togimine ja meeldetuletamine on vilja kandnud – kui vanasti seostati Lahemaa rahvusparki ainult Lääne-Virumaaga, siis nüüd teavad juba paljud, et Lahemaa ulatub Harjumaale Kuusalu valda,“ sõnab MTÜ Lahemaa Turismiühingu juhatuse liige Kaisa Linno.
Tema juhitud MTÜ Ökokuller ja Lahemaa Turismiühing saavad Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse turismi ärimudelite arendamisele suunatud programmi kevadvoorust 200 000 eurot Lahemaa ühtse turismikorralduse toetuseks. Projekti „Lahemaa tervikliku turismikorralduse lahenduste loomine“ eesmärk on muuta turistide liikumine Lahemaa rahvuspargi turismipiirkonnas sujuvamaks, et nad viibiksid kohapeal kauem ja tarbiksid kohalike ettevõtjate teenuseid. Turismiteenuste pakkumiseks on loodud ühine märk Visit Lahemaa.
Projekti toetavad rahaliselt ka Lahemaa rahvuspargi omavalitsused: Kuusalu vald 20 000 euroga, Haljala vald 12 000, Tapa vald 5000, Loksa linn 8000 euroga. Läbirääkimised käivad veel Kadrina vallaga.
MTÜs Lahemaa Turismiühing, mille asutasid Kaisa Linno Kolgakülast, Tiina Viirna Kolga-Aablast ja Anneli Kivisaar Palmsest, on liikmeid ligi 50, neist rohkem kui pooled Kuusalu vallas. Liikmete seas on nii suuremaid turismiettevõtteid kui ka minifirmasid – alates Viinistu Kunstisadamast ja Vihula mõisast kuni Laugu külalistemaja ja Tammistu lambakasvatajateni.
Projekti lähiaja suurim ettevõtmine on osalemine Helsingi turismimessil MATKA, mis toimub 21.-23. jaanuarini. Messil ollakse omaette messiboksis Visit Lahemaa, mis paikneb Visit Estonia messiboksi vastas. Osalustasu on makstud projektirahast, Lahemaad messile tutvustama sõitvad ettevõtjad katavad enda sõidu- ja ööbimiskulud. Lahemaa turismiettevõtjatelt hakatakse koguma reklaammaterjale, mida jagada Soomes messikülastajatele.
Kaisa Linno kinnitab, et soov on minna omaette messiboksiga ka Eesti turismimessile TOUREST, kui see veebruaris toimub.
Ta tutvustas paar nädalat tagasi Lahemaa Turismiühingu liikmete üldkoosolekul Visit Lahemaa kodulehte ehk turismiportaali, mida on projekti raames arendatud viimase kahe kuu jooksul. Kõik Lahemaa turismiettevõtjad, kes liituvad Visit Estonia portaaliga, liidetakse automaatselt ka Visit Lahemaa portaaliga. Esmalt kogutakse portaali info kohalike turismiettevõtjate pakutavate teenuste kohta. Teises etapis lisatakse süsteemi info liikumisvõimalustest ja nende kasutamisest Lahemaal. Plaanis on osta 25 rendijalgratast, millega turist saab sõita ühest laenutuskohast teise, kuid ratast tagasi ei pea viima. Ka kavatsetakse osta 9kohaline väikebuss, mis oleks kui liikuv infokeskus ja turunduskanal – kaunistatakse Visit Lahemaa kleepsudega ning sellega sõidaksid mitut keelt oskavad ja giidioskustega juhid.
Portaali tuleb ka Lahemaa ürituste kalender. Tekstid avaldatakse kuues keeles.
Möödunud neljapäeval lõppes Lahemaa Turismiühingu korraldatud konkurss turundus- ja kommunikatsioonipartneri leidmiseks. Üheks tööülesandeks saab Visit Lahemaa kodulehe ja sotsiaalmeedia haldamine. Pakkumise esitasid 9 kandidaati – nii eraisikuid kui ka firmasid Lahemaalt ja kaugemalt. Lähiajal toimuvad Kaisa Linno sõnul vestlusvoorud, et teha valik ja alustada uuest aastast koostööd.
Kaisa Linno: „Meil on tekkinud projektitegevusi ellu viies Lahemaa turismiettevõtjatest tugev kamp, kel on tahtmist ja pealehakkamist. Koos oleme tugevamad, probleeme on lihtsam lahendada.