Vastab Kuusalu valla teede- ja majandusspetsialist MADIS PRAKS:
„Oleme tellinud vallateedele 2,5kordset pindamist ehk musta katte panekut, et saada neid tolmuvabaks. Oleme sellise valiku teinud, sest võrreldes teede asfalteerimisega on see palju soodsam, saame tolmuvabaks rohkem kilomeetreid. Musta katte ehk 2,5 kordse pindamise puhul on ühe ruutmeetri hind ligi 8 eurot, asfaldi panekul tuleb tasuda 20-30 eurot ruutmeetri eest, isegi 40 eurot on makstud. Aga on suur vahe, kas saame tolmuvabaks 4 kilomeetrit või ainult ühe kilomeetri teed.
Tänavu sai musta katte alla 12,2 kilomeetrit vallateid, kulus 408 366 eurot. Viimase paarikümne aastaga oleme sel viisil saanud tolmuvabaks üle 30 kilomeetri vallateid.
Üldiselt on musta katte teed hea kvaliteediga ja kestavad hästi. Probleemid on tekkinud neis külades, kus on põllumajanduspiirkond või metsamassiivid. Sigula teel puhastasime kraavid ja nõlvad tehti korda, kuid sõitjad ei arvestanud masinatele ette nähtud 8 tonni piirangut. Panime vastavad piirangumärgid, aga tundub, arvatakse, et need on mõeldud rasketele metsaveoautodele. Ka raskemad põllumajandusmasinad lõhuvad samamoodi.
On arusaadav, et põllutöid tuleb teha ja masinad peavad saama liikuda, kuid lahendus oleks, kui pannakse väiksem koorem või jälgitakse aega, millal neil teedel liikuda. Tuleks vältida raskete masinatega sõitmist teede lagunemise ajal.
Saunja küla teega on sama probleem, seal hakkas musta kattega teest lagunema umbes kilomeetrine lõik. Maa oli kevadel veel külmunud ja vesi kobrutas üles, kui sellel sõideti põllumajandusmasinatega.”