Kuusalu keskkoolis on 5 rahvusvahelist projekti

2426
VLASTA KOVAČEVIĆ HERZOG Horvaatiast, algklassiõpetajad PILLE PANT ja HEGNE KIBUVITS Kuusalust, MAGDALENA GOC Poolast projektiriikide väärtusseina juures.

Pildi allkirjas oli valesti nimi Heleri Šelemba. Õige nimi on Pille Pant.

Projektides osalemist koordineerib Kuusalu keskkooli arendusjuht PIIA PALGE-LEPIK.

Kuusalu kooli sissepääsu juures on viimase õppeaasta jooksul olnud aeg-ajalt võõrkeelsed sildid. Õpilased uurivad, miks need seal on ning mida tähendavad. Siltidega öeldakse tere tulemast väliskülalistele – viimati olid sildid poola ja horvaadi keeles, kuna külas olid õpetajad just nendest riikidest.
Kuusalu keskkooli mitmed õpetajad on öelnud, et nii aktiivset projektielu pole Kuusalus varem olnud, pidevalt on keegi külas või oma õpilased ära. On neid, kes rõõmustavad kultuuri- ja õpikogemuste vahetamise üle, kuid mõni õpetaja on ka skeptiline, kuna tavaline õppetöö kannatab.
Rahvusvahelistes projektides osalemine sai alguse, kui Kuusalu kool võttis septembris 2014 tööle arendusjuhi Piia Palge-Lepiku.
Rahastuse said 5 projekti, kus Kuusalu keskkool on kas koordinaator või partner. Projektid on erinevatele vanusegruppidele ning ka õpetajatele. Avalöögi tegid gümnaasiumiõpilased, kes võõrustasid oktoobri lõpus Leedu partnerkooli külalisi. Projekti nimi oli Nordplus Junior ning noored avastasid koos nutiseadmete kasutamisvõimalusi õuesõppes – mobiilirakenduste abil määrati taimi-loomi, pildistati, filmiti, jagati ning tehti rühmatööd. Kevadel lähevad Kuusalu õpilased vastukülaskäigule.
Põhikoolilapsed osalevad Erasmus+ väärtusteprojektis, 6 partnerriigi õpilased kogunevad märtsis Portugali. 11-13aastased saavad kaasa lüüa Erasmus+ kaasava hariduse projektis, kus 10 partnerit töötavad välja tegevuskavasid, kuidas kaasata õpilasi tundidesse füüsilise aktiivsuse ja muusika abil. Märtsis kohtuvad õpilased Slovakkias, samas tulevad partnerid Kuusallu, külaskäigu teema on sport ning külla tuleb üle 50 õpilase ja õpetaja.
Käesoleva õppeaasta jooksul osalevad 8 õpetajat rahvusvahelistel täiendkoolituskursustel. Neid koolitusi rahastatakse SAga  Archimedes sõlmitud õpirände lepinguga. Järgmine tuleb veebruaris Inglismaal, muusikakoolitusele lähevad Kuusalust 4 õpetajat.
Arendusjuht lausus, et õpetajad on projektiga hästi kaasa tulnud: „Keel on ilmselt suurim takistus, ka üksinda reisimine. Järgmisel korral tahame teha taotluse ainesektsioonide kaupa, et kaks-kolm õpetajat saaksid koos minna.”
Õpilaste järgmine reis on märtsis Slovakkiasse, seal on tegevused muusikateemalised. Kaasa saavad 10 õpilast ning projektikoordinaatoritele oli valik äärmiselt raske, sest soovijaid on palju. Tehti pingerida, kuid ikka tuli 2 õpilast ühele kohale. Lõpuks tõmmati loos.
Erasmuse projektiga saabusid kolmapäeval, 20. jaanuaril  Kuusallu õpetajad Poolast ja Horvaatiast. Tagasi lendasid 29. jaanuaril.
Magdalena Goc Poolast ja Vlasta Kovačević Herzog Horvaatiast osalesid ainetundides – uurisid bioloogiaõpetaja Eve Sarapiga küüliku siseelundeid, külastasid keele-, käsitöö- ja kodundustunde, tutvusid kooli tehnikavõimalustega.
Horvaatia õpetaja jutustas, et leidis enda rõõmuks palju sarnasusi: „Horvaatia on samuti väike maa pisikese rahvaarvuga. On tore, et erinevused polegi nii suured ning mudelid toimivad samamoodi. Väga meeldis Kuusalu koolikell, meie koolis on see lausa häirivalt ebatervisliku heliga.”
Projekti elluviimine on suur töö – õpetajad laususid, et ettevalmistus kestis aasta aega ning aktiivselt tegelesid sellega 6 inimest.
Algklassiõpetaja Heleri Šelemba, kelle 3. klassi inglise keele tundi välisõpetajad külastasid, sõnas, et kogemus oli huvitav: „Ise lähen märtsis Londonisse, see on projekt, kus õpetaja osaleb üksi. Paljud loobuvad, kui peab üksi hakkama saama. Õnneks on ingliskeelses keskkonnas lihtsam.”
Projektidega on Kuusalu koolist aktiivselt seotud ka algklassi­õpetaja Hegne Kibuvits: „Käisin novembris Poolas, kus arutlesime projekti eesmärke ning tegevusi. Järgmine kohtumine on märtsis, õpetajad ja õpilased sõidavad Portugali. Selle kohtumise teema on jutuvestmine, lapsed õpivad selle käigus erinevate riikide legende.”
Ta lausus, et projektid tugevdavad õpetajate kui õpilaste teadlikkust riikidest ja koolisüsteemidest: „Arendatakse erinevaid väärtusi, näiteks koostööoskus, loovus, tolerantsus ja  vastutustunne.”