GERDA TRIIN HÄÄL
JENS RANDLAHT, Kolga kooli 5. klassi õpilane:
„Mina olen valmis veel kuu aega kodus õppima. See meeldib mulle. Olen saanud teha asju omas tempos ja kodus õppimine pole veel ära tüüdanud. Paljud ülesanded on küll samasugused, kuid on ka põnevamaid asju, mida saan teha siis, kui tahan. Näiteks eesti keele ja kirjanduse õpetaja jättis meile ülesande vaadata Harry Potteri neljandat osa ja siis esitas meile selle kohta küsimusi. Või kunstis pidime tegema looduslike ainetega maakunsti, see mulle meeldis. Eks kokkuvõttes olla ülesandeid ka veidike vähem.
Ma koolikorraldust ei ole väga sõpradega arutanud, aga eelmisel nädalal oli meil klassijuhatajaga videotund kolmel päeval nädalas, seal arutasime, et ilmselt ei saa enam sel õppeaastal kooli tagasi. Osadele klassikaaslastele see tundub meeldivat, kuid teised tahavad kooli minna, sest nii on neil lihtsam õppida. Üldiselt pean ütlema, et see kuu on olnud väga edukas. Olen saanud kõik koolitööd ilusasti tehtud. Iga kord, kui õpetajale midagi saadan, siis õpetaja vastab, et kas kõik oli õigesti.
Mulle tundub, et selline õppevorm töötab hästi. Vähemalt meil kodus. Kui mul vaja on, siis saab abi küsida, isa käest mingeid kiiremaid asju, sest ta on kõige lähemal. Kui on vaja töid kontrollida, siis küsin ema või vanaema käest, aga vanaema õpetab ka väikest õde. Ta veel koolis ei käi, aga neil on praegu kevadkool. Ja kuna mul on juba paar aastat oma arvuti, siis saan kõik oma asjad seal teha.
Muidu on tore, kui kõik kodus on, siis saab käia kellegi juures ja suhelda, sest keegi on kogu aeg majas. Aga eks ma enne suvevaheaja algust annan teada, kas kodus õppimine tüütas mind ära või ei.“
JOOSEP KIRSIMAA, Kuusalu keskkooli 3. klassi õpilane:
„See aeg on mul läinud päris hästi, kuid kodus õppida ei ole mu lemmiktegevus. Kõik seinad on liiga tuttavad ja kõik nurgad veelgi tuttavamad. Ma olen kodus õppimisest väsinud ja kui olen väsinud, siis olen tujukas. Rutiin hakkab võimust võtma, üritan seda peletada, aga väga ei tule välja. Käin õues ja jalutan koeraga, vahel teen pärast õppimist kiire uinaku. Üks päev oli asi nii hull, et aitasin emal isegi kartuleid koorida. Nüüd, vaheajal, saab natukenegi puhata kooliasjadest. Muidu on elu puhta igav.
Kooliasjadest on keeleõpe lõpuks läinud paremaks, päevapealt. Iga nädal on isegi videotund. Veel on igal reedel klassijuhatajatund videona, võtame nädala kokku.
Kodus on meil asjad jagatud, issi õpetab mu õde, kes käib esimeses klassis, ja mind õpetab ema. Õel on palju rohkem arvutis ja internetis õppimist kui minul. Ta peab vahel isegi oma lugemist lindistama ja õpetajale saatma. Mul pole nii palju asju, mida pean kontrollimiseks saatma. Aga nüüd pannakse jälle numbreid, enne oli arvestatud ja mittearvestatud
Eks kõige raskem ongi tuju üleval hoidmine. Eelmine nädal oli meil kevade märkamise bingo, kui leidsime õuest selle, pidime ära märkima ja vaatama, kas saame kõik täis. Muusikat ja tantsu ei meeldi mulle üldse kodus teha. Muusikas oli meil viimati polka, aga muidu antakse kogu aeg youtube’ist mingeid videoid vaadata, et tantsi või laula kaasa. Viimasel päeval veel koolis sain kaasa ka paberil kontrolltöid, aga nendest oleme ainult kaks teinud. Just üks päev vaatasin, et täiesti vana teema, aga õpetaja pole tegemiseks andnud.
Ma saan küll kodus hakkama, aga tahaksin ikkagi kooli sõprade juurde. Ma seda viiruse olukorda väga sõpradega arutanud ei ole, nendega räägin ikkagi rõõmsatel teemadel.“