
Märgise autor on graafiline disainer KÄÄRT ARU
Lääne-Virumaalt.
Mullu oktoobris alustatud kohaliku toidu kolmeaastane projekt on jõudnud uuendatud toidumärgiseni. Projektist „Põhja-Eesti kohalik toit“ osalevad neli Leader-gruppi: juhtpartner on MTÜ Arenduskoda, koostööpartnerid on MTÜ Ida-Harju Koostöökoda ning MTÜ PAIK ja MTÜ Partnerid Lääne-Virumaalt. Projekti kogumaksumus on 118 000 eurot.
Projektijuht Eha Paas rääkis, et toidumärgise uuendamisega alustati tänavu kevadel. Senine märgis valmis Arenduskoja eelmise toiduprojekti raames aastal 2013. Uue ja laiendatud koosseisuga toiduprojekti raames jõuti tõdemuseni, et märgist oleks vaja kaasajastada, et see väljendaks selgemalt Põhja-Eesti kohaliku toidu väärtusi.
Põhja-Eesti toidumärgise esimeste seas saanud teesegude tootja, turunduseksperdi Katrin Kulli juhtimisel sõnastati märgise pika- ja lühiajalised eesmärgid, märgise tuum ja slogan on „Paepealsed maitsed“.
Katrin Kulli hinnangul on uus märgis eelmisest soojem, lähedasem, rõhutab käsitöö tähtsust ja kajastab toiduvõrgustiku olemust – et kaasab väiketootjaid ja -toitlustajaid.
Uue märgise ehk logo autor on graafiline disainer Käärt Aru, kes on teinud kujunduse Kadarbiku köögiviljamahladele, Fazeri leivatoodetele, Pulsi jookidele. Ta elab Jäneda lähedal, kus arendab Aru mõisa ja veinikööki.
Seni on Põhja-Eesti kohaliku toidu märgise saanud 24 väike-ettevõtjat. Projektijuht Eha Paas ütles, et nende vanad seinamärgised vahetatakse ümber, nad saavad oma tooteid hakata kujundama edaspidi uue märgisega.
Põhja-Eesti kohaliku toidu projektiga on nüüdseks liitunud sadakond toiduga seotud ettevõtet Harjumaalt ja Lääne-Virumaalt. Praeguseks on MTÜ Arenduskoda ostnud messidel-laatadel käimiseks musta värvi telgi ja messimööbli ehk Põhja-Eesti toidutelgi, mida saavad tootjad kasutada. Välja on töötatud ka ühtne esindusvorm – mustad põlled ja särgid. Kohalikud tootjad olid nendega väljas maikuus Tallinnas toimunud messil Sööma! ja Anija mõisa toidufestivalil.
Eha Paas: „Meid märgati. Kui nüüd lisada ka uus logo, peaksid me tootjad välja paistma veel paremini. Julgustan koostööle, et turundustööd ühiselt rohkem läbi mõelda. Meie projekti kohta saab infot kodulehelt „Põhja-Eesti kohalik toit“.“