
Horizon Tselluloosi ja Paberi ASi toetatud supervisioonidel osalevad Aegviidu, Aruküla, Kehra, Kuusalu, Loo ja Tamsalu kooli õpetajad.
„See on väga eriline ning tore ja tähenduslik, et kohalik ettevõte on otsustanud oma piirkonna õpetajate arengu toetamisele õla alla panna. Oleme väga tänulikud Tolaram Grupile ja selle heategevuslikule organisatsioonile Ishk Tolaram Foundation. Tolaram Grupile kuuluv Horizon Tselluloosi ja Paberi AS on alustavate õpetajate supevisiooni rahastanud nüüdseks juba kahel korral ja väga loodame, et see jätkub. Selline erakapitali toetus on Eestis erandlik. Paberitehase esindajana on meiega koostööd teinud Julia Tuts, oleme pühendunud hoolitsuse eest ka talle väga tänulikud,“ ütles MTÜ Alustavat Õpetajat Toetav Kool tegevjuht Triin Noorkõiv.
Supervisiooni ehk tööalase nõustamise kohtumised on toimunud alates jaanuarist kord kuus Kehra rahvamajas, viimane oli teisipäeval, 4. juunil. Superviisor on olnud nõustaja-psühhoterapeut Ene Velström Kuusalu vallast Virve külast.
Esimene taoline supervisioon oli Kehra paberitehase rahastusel 2022. aastal, siis osalesid 7 õpetajat – Tapa, Kehra, Loo ja Kose gümnaasiumist. Superviisor oli samuti Ene Velström.
Seekord oli osalejaid rohkem, 12: Kuusalu keskkoolist Maris Matsi, Aap Allmägi ja Jaanika Lahemaa, Aegviidu koolist Marju Ilves, Kehra gümnaasiumist Daily Adam, Johanna Maria Ernesaks ja Julia Aparin, Aruküla Vaba Waldorfkoolist Laura Loikmann, ning ka õpetajad Loo keskkoolist ja Tamsalu gümnaasiumist.
Ene Velström rääkis, et supervisioonid on olnud temaatilised: „Arutame erisuguste juhtumite lahendamise, õpi- ja grupiprotsessi, iga õpilase isiksusliku arengu teemal. Mina olen tõstatanud teemasid, aga ka õpetajad ise. Seekordse grupi suur huvi on konfliktide käsitlemine. Supervisioonidega on meie eesmärk õpetajate kutsekindluse ja lahendusmeelsuse suurendamine, et esimesed tööaastad koolis õpetajana ei mõjuks ehmatavalt ja nad hakkaksid nägema enda õnnestumisi ning juhtima oma arengut õpetajana.“
Kehra rahvamajas toimunud kohtumistele on toitlustus tellitud Anija mõisast. Ene Velström kirjeldas, et iga supervisiooni alguses käib Kehra tehase esindaja Julia Tuts kohal ja vaatab, kas kõik on kokkusaamiseks valmis.
MTÜ Alustava Õpetaja Kool tegevjuht Triin Noorkõiv jutustas, et kõigepealt saadi Tolaram Grupilt nõusolek supervisiooni kohtumiste rahastamiseks. Seejärel saatis ta piirkonna koolijuhtidele kirja ja helistas üle, kas info on kohale jõudnud. Koolid said registreerida alustavad õpetajad osalema. Lisaks Kehra tehase rahalisele toetusele on koolid tasunud omaosalusena iga õpetaja eest 120 eurot.
Horizon Tselluloosi ja Paberi ASi tegevjuht Bashyam Krishnan: „Horizon on piirkonna suurim tööandja ja meil on kohaliku kogukonnaga tugev side. Usume, et haridus on lapse arengu oluline sammas ja ühiskonnale positiivse mõjuga. Eestis on õpetajatest puudus. Alustavate õpetajate koolitusprogramm pöörab tähelepanu probleemidele, mis tulevad ette õpetajatöös, ning aitab uutel talentidel väljakutsetest jagu saada. Hoolime haridusest väga. See projekt on aidanud alustavaid õpetajaid ning plaanime toetamisega jätkata ka järgmistel aastatel.“
Kuusalu keskkoolis teist aastat eesti keele ja kirjanduse õpetajana töötav Maris Matsi kiitis, et supervisioon on aidanud oma tegevust mõtestada õpetajana: „Mõistan, miks räägitakse, et noored õpetajad ei jää kooli püsima. Kui eelmisel õppeaastal alustasin, oli kogu koolimelu ka minu jaoks natuke ehmatav. Sinnani pidasin end lapsevanemana arusaajaks, arvasin, et mõistsin, kui räägiti koolis ette tulevatest probleemidest. Õpetajana tööle asudes alles sain aru, et tegelikult ei kujutanud ma ette, kui mitmekihilised võivad olla need küsimused, millega õpetaja silmitsi seisab. Kõik ei ole alati must-valge. Iga õpilane on erinev oma vajaduste ja ootustega, tausta ja teadmistega. Õpetajatele on kõrged ootused ning nendele vastamine võib tunduda raske. Supervisioonidel sain olulisi teadmisi klassi kui grupi toimimise ja arengufaaside kohta, aga ka kuidas suhelda eri olukordades.“
Kuusalu koolis kaks aastat loodusõpetust, geograafiat ja bioloogiat õpetanud Aap Allmägi sõnas, et pani end supervisioonidele kirja ja on rahul, õpetajatöös saab rakendada neis arutatut: „Kui endal tekkis probleem, pakkusin selle järgmiseks teemaks. Kindlasti soovitan alustaval õpetajal osaleda, kui selliseid supervisioone ka edaspidi tehakse. Koolis on iga päev erinev, eelmisel aastal oli keerulisem, nüüd juba lihtsam. Päris palju võtab aega tundide ettevalmistamine. Samas, lapsed käituvad koolis paremini, kui eeldasin, see üllatas positiivselt. Plaanin õpetajana jätkata.“