Seda sooviti nii Loksa töövahetuspäeva esinemistes kui ka töötuks jäänud linnaelanike omavahelistes juttudes. Viimastes küll kahtlevamalt ning paljud olid väga pessimistlikud.
„Kõik on kurjad, kui inimestega Loksa peal rääkida. Kuidas vähem kui poole aastaga sai võimas, hästi tegutsenud tehas põhja lastud. Olen Loksal sündinud, ema töötas algul tellisetehas, hiljem laevatehases.
Ja nüüd oleme töötud, tööd pole kusagilt saada. Need, kellega oleme Tallinnas otsimas käinud, ei ole samuti midagi leidnud. Pakutakse küll – 5000-7000 krooni kätte ja töölepinguta. Aga see ei tasu ära, Tallinna sõiduks ja tagasi kuluks palgast suur osa ning haigekassa kindlustust poleks,” rääkis keskealine mees Sõnumitoojale.
Paljud arvasid, et Loksa linnavalitsus võiks aidata oma kodanikel sõita pealinna tööle. Kui pandaks käima tööliste bussid Tallinna ja pilet oleks avalike ühistranspordiliinide hinnast poole odavam, oleks see juba suur abi. Ka arvati, et linn peaks avama eesti keele õpetamiseks õhtukooli, riigikeele oskus oleks paljudele töötuks jäänutele oluline abi uue ameti leidmisel.
Loksa linnavolikogu esimees arvutas võimaliku bussiliini hinna kiiresti kokku – Tallinna ja tagasi sõidu eest küsivad kohalikud bussiettevõtted 1800 krooni, pluss käibemaks. Kui linn maksaks sellest poole, kuluks aastas 250 000-300 000 krooni, ei kujuta ette, et oleks võimalik sellist liini avada, arvas ta.
Kui aga arvutada, kui suured summad võivad jääda linnal oma eelarvesse tulumaksuna saamata seetõttu, et inimestel pole võimalik kaugemal tööl käia, siis ei tundukski see kulutus ehk üleliia kallis.