Kevadel saatsid Eesti omavalitsusliidud, sealhulgas Harjumaa Omavalitsuste Liit, riigi- ja valitsusasutustele ning Eesti Raudteele ühispöördumise, milles tegid ettepaneku planeerida samaaegselt koos raudteeliinide võimaliku elektrifitseerimise ettevalmistamisega ka raudtee trassikoridoride geomeetria muudatused, mis loovad võimaluse tõsta reisirongide kiirust seniselt 120 kilomeetrilt tunnis 160 kilomeetrile tunnis.
Oktoobris saatis AS Eesti Raudtee Anija ja Raasiku vallavalitsusele kirja, milles teatab, et on valminud nende tellitud uuringu „Tallinn-Tartu raudtee 160 km/h“ rööbasteede plaanigeomeetria eskiis ja raudteetrassi analüüs. Kirjale oli lisatud OÜ EstConsult Rail koostatud uuringu seletuskiri ja raudteetrassi õgvenduste eskiis.
Reisirongide kiiruse tõstmiseks on vaja raudteetrassidel teha kurve laugemaks. Kõik õgvendamised toovad kaasa raudtee kaitsevööndi muutumise.
Raasiku ja Anija vallas ei ole esialgse hinnangu järgi vaja teha raudteel olulisi õgvendusi. Kavandatavad õgvendused on raudteemaa kinnistute piires ega nõua maa sihtotstarbe muutmist. Kuna nii Raasiku kui Anija valla uued üldplaneeringud on kehtestatud ning raudteetrassi õgvendamisi sinna lisada pole võimalik, küsis Eesti Raudtee omavalitsuste seisukohta, kas õgvenduste jaoks on vaja koostada detailplaneering või piisab projekteerimistingimustest.
Anija ja Raasiku vallavalitsus on seisukohal, et kui tegevus jääb raudteemaale, pole detailplaneeringu koostamine vajalik. Anija vallavanem Riivo Noor rõhutas vastuses Eesti Raudteele ka, et valla üldplaneeringus näidatud ja olemasolevad autoteede risted ja kergliiklejate ületuskohad tuleb lahendada liiklejatele selgelt ja ohutult, soovitatavalt eritasandilistena.
Tiheasustusaladel tuleb hoonete ja ooteplatvormide läheduses kasutada vibratsiooni leevendavaid meetmeid. Valla üldplaneeringus on raudteemaale Kose-Jägala maanteega ristumisel nähtud ette eritasandiline riste, Kehras ning Aegviidus jalgratta- ja jalakäijate ületuskohta tunnelid, sild või muu lahendus. Aegviidu ooteplatvormide ülekäigukoha soovitas vallavalitsus lahendada vähemalt 5 meetri laiuse kergliiklusele mõeldud tunneliga, kuna tegu on Põhja- ja Lõuna-Kõrvemaa terviseradade ühenduskohaga, kus toimuvad rahvusvahelised suusa- ja jalgrattavõistlused ning ühismatkad.