Kolmapäeval, 26. oktoobril Tartus toimunud meediapädevuse konverentsil kuulutati välja konkursi „Otsime parimat meediapädevuse õpetajat!“ tulemused. Tiitli pälvis Kehra gümnaasiumi inglise keele õpetaja, kooli meediaringi juhendaja Kairit Johanson, kes valiti 48 kandidaadi seast.
Parimat meediapädevuse õpetajat valinud žüriis olid Tartu Ülikooli arendusspetsialist Maia Klaassen ja meediauuringute kaasprofessor Maria Murumaa-Mengel, Tallinna Ülikooli arendusprorektor Katrin Saks ja digiturvalisuse mängude koolitaja Inger Klesment ning haridus- ja teadusministeeriumi meediapädevuse nõunik Marge Varma. Žürii tutvus kõigi kandidaatide kohta esitatud infoga ning võitja selgus neile antud punktide järgi.
„Soovisime sel aastal esmakordselt tunnustada inspireerivat meediapädevuse õpetajat ning kutsuda ta õpetajate ja noorsootöötajate infoseminarile oma kogemusi jagama,“ sõnas žürii liige Marge Varma.
Ta lisas, et kandidaatide esitamine oli anonüümne, Kairit Johansoni esitati kahel korral. Teda kirjeldati kui andekat õpetajat, kes innustab õpilasi iseseisvalt kooli tegemisi kajastama ning kelle õpilastel on tänu õpetajale kõrge motivatsioon meediapädevuste arendamiseks: „Oli väga meeldiv, et ta oli valmis kohe osalema konverentsi paneelarutelus, kus jagas oma kogemusi noorte meediapädevuste arendamisel.“
Konverentsil arutleti, kuidas suurendada õpilaste meediapädevust ehk oskusi ja teadmisi eri meediakanalites esitatud teavet kriitiliselt analüüsida-hinnata, jagati ka praktilisi nippe meediatundideks.
„Soovisin minna end meediaõpetajana täiendama, aga kaks päeva enne konverentsi sain kirja õnnitlusega, et olen kõige meediapädevam õpetaja,“ lausus Kehra kooli õpetaja Kairit Johanson.
Ta lisas: „Konverentsil paneelarutelus osalesid noored ajakirjanikud, kes kõnelesid, millist meediat ja kuidas tarbida, rääkisid infosõjast ja muust meediapädevust puudutavast. Meediapädevuse õpetaja üles-anne on anda neid teadmisi õpilastele edasi. Minu roll meediaringis on seni olnud veidi teine, meie õpime veel meediatöö tehnilist poolt. Kuid konverents oli väga hästi korraldatud, sain sealt väga palju kasulikku materjali, mille baasil edasi õppida.“
Kehra koolis tegutseb meediaring Keku alates kevadest, ringis on kümmekond 6.-12. klassi õpilast, kes käivad koos kord nädalas, kolmapäeviti. Salvestamistehnikat on saadud oma koolist ja Kehra noortekeskuselt.
„Oleme alles algusjärgus, õpime ning liigume edasi tasa ja targu,“ sõnas Kairit Johanson.
Ta jutustas, et põhiliselt on õpitud meediatöö tehnilist poolt ehk kuidas seada valgust, kuidas käsitleda helipulti, kuidas teha salvestust, kuidas saadet monteerida. Neile on sellest rääkimas käinud Kanal 2 operaator Grete Avel, hiljuti osalesid noored Kanal 2 stuudios „Reede õhtu!“ salvestusel.
Õpitu praktiseerimiseks teevad meediaringi liikmed 10-15 minuti pikkuseid „Infominutite“ saateid, kus kooliraadio formaadis antakse ülevaade koolis nädala jooksul toimunust ja edaspidi toimuvast. Intervjueerimise harjutamiseks on tehtud videointervjuusid uute õpetajatega. Viimatine suurem töö oli otseülekanne Kehra koolis toimunud üle-eestiliselt festivalilt „Noor insener“. Intervjuud ja festivali ülekanne on ka Keku Youtube´i kanalil.
„Põhiline, mida tahan, et noored meediaringis õpiksid, on osata organiseerimist ja aja planeerimist. See aitab neid ka õppetöös. Lisaks on väga oluline, et nad õpiksid suhtlema omavahel ja ka väljaspool koolikeskkonda, sest muidu ollakse väga palju kinni nutiseadmetes. Aga õpime koos ka infomaterjalide kokku panemist ja sisu loomist,“ märkis Eesti parim meediapädevuse õpetaja.