Aruküla rahvamajas oli tasuta treeningpäev

1206

Juhendasid Aruküla noored treenerid INGRID VAN-CRUJSEN, ANGELIKA ROOS ja NATALJA NAGORNAJA.

Laupäeval, 10. septembril toimunud treeningpäev oli üks üritus kogusarjast „Näen, kuulen, kasutan“, mis hõlmab tervislikku toitumist, õigesti mõtlemist ja enda paremini tundmist.

Kõike seda korraldab Aruküla Kultuuriselts eesotsas Garina Toomingaga.

Ta rääkis, et sarjale on toetust saadud Euroopa Sotsiaalfondist – kokku 638 eurot. „Näen, kuulen, kasutan“ kavaga saab tutvuda Aruküla kultuuriseltsi  kodulehel http://a-kultuuriselts.sauropol.com/kultuurikalender/.

Treeninguid korraldati selleks, et inimesed saaksid aru, milles need seisnevad. „Tänapäeval on treeningute nimed keerulised, inimesed tihtipeale ei tea, millest need koosnevad ja millisele kehaosale on mõeldud. Seekord tõime ühele päevale kõik kokku, et rahvas leiaks just endale selle õige,’’ lausus Garina Toomingas. 

„Trennis olid küll ainult naised, kuid oodatud on ka mehed, kes tahaksid lihastoonust tõsta ning omada head füüsist.“

Treeningud jagunevad suures osas kaheks: meelele ning kehale. Vinyasaflow, mida juhendab Ingrid Van-Crujsen, on nii kehale kui ka hingele. Harjutusi tehakse matil, need põhinevad ashtanga jooga poosidel. Mõeldud on igale vanusele, sest tempo saab valida enda järgi.

Arukülast pärit neiu Marina ütles juba pärast esimest korda, et see rahustas teda ja kindlasti hakkab trennis käima.

Rohkem füüsisele on mõeldud bodyfatburn, callanetica ja ringtreening, millest viimast kahte viivad läbi Angelika Roos ja Natalja Nagornaja.

Bodyfatburn on aeroobne treening, kus esimeses pooles tunnis tehakse tantsulisi kombinatsioone ja teises treenitakse suuremaid lihasgruppe.

Callanetica on mõeldud vormi saamiseks ja selle sihtmärk on puusad, tuharad, kõht ja selg. Seda kõike tehakse rahuliku muusika saatel, et osa saaksid võtta igas vanuses inimesed. „Eelmisel aastal oli meil noorim osaleja 16- ja vanim 55-aastane. Kumbki ei kurtnud liiga aeglase või kiire programmi üle, kõik saavad hakkama,’’ ütles Angelika Roos. Ringaeroobika peaks enamusele olema tuttav, lisaks kasutatakse bosu-palle, steppinke ja kummipalle.

Garina Toominga sõnul on treeningud mõeldud eelkõige Raasiku vallas ja ümbruses töötavatele-elavatele inimestele, kes ei jõua Tallinnasse: „Nüüd meil on küll iga päev trenne, igasugusele maitsele, nii aeroobset kui ka joogapõhist, keegi enam ei saa nuriseda. Grupid on tavalised väikese küla kohta, umbes 10 inimest. Kui nädala jooksul käib treeningutel 50 inimest, oleme saavutanud selle positiivsuse, mis ongi meie ettevõtmise eesmärk.’’