Uus bussiliin võimaldab tööpäevadel sõita Loksalt Rakveresse ja tagasi.
Põhja-Eesti Ühistranspordikeskus avab 1. aprillist bussiliini nr 61 Kadrina-Viitna-Loksa-Viitna-Rakvere, mille peatused on Tallinna-Narva maanteel Valgejõe, Soosilla, Kõnnu ja Loksa tee. Buss tuleb edasi Loksale ning sõidab Vihasoo ja Palmse kaudu Viitnale, sealt Rakverre. Hommikuti on Rakvere poole suundub liinibuss Loksal kell 9.14, Rakverre jõuab umbes tunni ajaga. Tagasi hakkab sõitma kell 13.05 ja jõuab Loksale kell 14.11.
Samaaegselt käivitatakse ka teine bussiliin 18V Aseri-Kunda-Võsu-Tallinn, mis sõidab Kotka kaudu Tallinna-Narva maanteele, peatused on Loksa tee ja Kuusalu tee ehk Kuusalus ringtee juures. Selle liini sõidugraafik on seatud nii, et Loksa tee peatusse peaks Kadrina-Loksa-Rakvere buss jõudma veidi varem, Viitna poolt tulijatel on võimalus Aseri-Tallinn bussile ümber istuda. Ka saavad 18V bussiliinil sõitjad veidi Kotkal oodates sõita edasi Loksa poole. Mõlemate liinide vedaja on firma GoBus.
Põhja-Eesti Ühistranspordikeskuse liiniplaneerija Katrin Hanko: „Vaatame, kas ja kuidas liinid tööle hakkavad. Anname Loksa kandi rahvale võimaluse sõita asju ajama Rakverre, näiteks kui on vaja ID-kaarti või passi uuendada. Oli ka ettepanek panna Rakverre suunduv buss käima Võsu kaudu, kuid see lisaks sõiduajale 20-25 minutit, teekond läheks liiga pikaks. Hakkasime nende uute liinide peale mõtlema eelkõige Haljala ja Kadrina inimeste soovil, kes tahavad sõita Tallinna. Kui asusime liine kavandama, jõudsime mõttele, et võiksime siduda ka Loksaga.“
Ta ütles, et uutel liinidel saab sõidu eest tasuda rohelise ühiskaardiga, need kehtivad samuti Lääne-Viru avalike liinide bussides. Mõlemas maakonnas on ka sarnane pooltasuta bussisõit avalikel liinidel – lastele ja pensionäridele tasuta, tööealistele sõidupiletiga. Kuna Lääne-Virumaal on teistsugune hinnasüsteem, pole tsoonipõhine, on aega võtnud piletihinna väljatöötamine. Püüti leida lahendus, et oleks õiglane mõlema maakonna sõitjatele. Loksalt Rakverre maksab pilet 2,55 eurot.
„Töötame selle nimel, et ka Lääne-Virumaale tekitada piletitsoonid, praegu on sealne hinnasüsteem kilomeetripõhine,“ märkis Katrin Hanko.
Küsimusele, millal on loota Loksa-Tallinn kiirliini, vastas Põhja-Eesti Ühistranspordikeskuse juht Vello Jõgisoo, et hange Loksa-Tallinn kiirliini vedaja leidmiseks on läbi viidud, selle võitis bussifirma Sebe. Kuid teiseks jäänud firma on hanke tulemuse vaidlustanud. Lepingu saab Sebega sõlmida siis, kui vaidluse osas on menetlus läbi viidud.
Vello Jõgisoo: „Ühe uue liini käimapanek võtab aega keskmiselt kuus kuud, et hankida bussid, leida juhid. Seega parimal juhul oleks võimalik kiirliin käivitada septembris, kuid võib lükkuda edasi.“