Lapsevanema ülesanne on tagada oma laste ohutust igas olukorras nii palju, kui on tema võimuses. Arvame, et oskame suurepäraselt juhtida autot ja õnnetused ei juhtu meiega. Loodetavasti ei juhtugi. Kuid kahjuks ei või kunagi teada, mida toob ette järgmine liiklusolukord ja kui osav või ettevaatlik on vastutulev sõidukijuht .
Lapse turvaiste ei saa olla vaid kohustuslik ese autos, et politsei trahvi ei teeks, vaid on hädavajalik, kaitsmaks lapse elu ja tervist.
Sobiva turvavarustuseta on laps autos kaitsetu. Sama kehtib ka lapse kohta, kes on kinnitatud vaid täiskasvanu turvavööga või kui kasutatakse lapse mõõtmetele mittevastavat või ebakvaliteetset turvavarustust. Samad ohud võivad kaasneda turvavarustuse valest kasutamisest.Väikesed lapsed peaksid autos sõitma seljaga sõidusuunas nii kaua kuni see on võimalik – 4.-5. eluaastani.
Seljaga sõidusuunas sõitmine on kaks korda ohutum, sest lapse pea on võrreldes tema kehaga raske, moodustab neljandiku kogu kehast, täiskasvanul 6 protsenti. Väikeste laste selgrood ja kaelalülid on välja arenemata, asetsedes näoga sõidusuunas on oht neid vigastada. Avarii korral põrkub seljaga sõidusuunas istuva lapse keha vastu tooli seljatuge, kahjustused kaelale ja peapiirkonnale on tunduvalt väiksemad kui näoga sõidusuunas istuval lapsel. Lapse sõidutamisel esiistmel seljaga sõidu suunas tuleb välja lülitada turvapadi. Vastasel juhul võib see saada kokkupõrkel saatuslikuks.
Kaalule ja pikkusele vastavast turvatoolist või hällist ei ole kasu, kui see pole korrektselt kinnitatud või laps pole korralikult kinnitatud rihmadega. Mida tugevamalt rihmi pingutada, seda väiksem on oht, et kokkupõrkel laps sealt välja lendab.
Kasutage kvaliteetseid tooteid. Turvahälli ja -tooli soetamisel uurige andmeid tootja kohta ja kasutajate tagasisidet. Pärast traagilist liiklusõnnetust on hilja mõelda, mis saanuks, kui oleks turvatoolile kulutanud 25eurot rohkem ja ostnud kvaliteetsema toote.
Kindlasti ei tohi kasutada niinimetatud sangadeta pepualust. Selline kaob kokkupõrke hetkel silmapilk lapse alt ja selle järel lendab laps rihmade alt järele. Sellisest seadmest on sama palju kasu, kui tavalisest padjast, mis asetatkse lapse istmiku alla.
Liiklusseaduse järgi ei ole alla kolmeaastase lapse takso tagaistmel sõidutamisel turvaseadme kasutamine kohustuslik. Alla kolmeaastast last tohib takso tagaistmel sõidutada täiskasvanud sõitja süles tingimusel, et last süles hoidev sõitja on turvavööga nõuetekohaselt kinnitatud ja tema süles on üks laps. Vanemate kui kolmeaastaste laste sõidutamisel takso tagaistmel tuleb vähemalt üks laps kinnitada turvavöö padja ja sõltuvalt lapse kasvust kas täiskasvanu turvavöö või ainult selle vöörihmaga või muu nõuetekohase turvaseadmega. Ülejäänud laste sõidutamisel takso tagaistmel tuleb kasutada vähemalt täiskasvanu turvavöö rihma.
Pange tähele, kahe punkti turvavööga ei tohiks last sõidutada. Kokkupõrkel võib murduda selgroog kaheks, tagajärjed võivad olla traagilised. Ohutut liiklemist!