Kas ja kuidas korraldada kohaliku toidu internetimüüki

Kas ja kuidas korraldada kohaliku toidu internetimüüki

ÜLLE TAMM
0

Arenduskoja toiduprojekti töögrupp hakkab arutama kohaliku toidumärgi ja kodulehe tegemist.


Toiduprojekti juht EHA PAAS kutsub üles kaasa mõtlema. Infot projekti kohta saab Arenduskoja kodulehelt ja ka otse temalt.

Eelmisel neljapäeval, 18. oktoobril kogunesid Loksale Kuiv­oja puhkekeskusesse kohalikud toidutootjad.
Kuusalu vallast osalesid mesinik Leonella Sootaga Kahalast ja Kadakamäe lambakasvatustalu perenaine Hayde Rebas Uurist, Kuusalu OTTi esindas Kaie Ustav Tammistult.

MTÜ Arenduskoda on käivitanud oma Leader-piirkonnas kohaliku toidu projekti, kuhu on lisaks lasteasutuste kokkadele ning turismitalude- ja koduperenaistele kaasatud ka toiduainete tootjad. Nüüd on jõutud projektiga niikaugele, et peetakse aru piirkondliku toidumärgi loomise üle ja küsimuse all on, kas tellida projektiraha abil piirkonna ühine kohaliku toidu koduleht, mille kaudu saaks hakata internetis reklaamima ning müüma ümberkaudsete väiketootjate tooteid.

Kodulehe võimalikke IT lahendusi tutvustas Kaarel Põldma OÜst Roller Äritarkvara koos koostööpartneri Janno Lamusega OÜst Gurud. Nad näitasid, kuidas oleks võimalik teha omaette e-pood või e-turg, ostjad saaksid selle kaudu kaupa tellida ja ka tasuda.

MTÜ Arenduskoda Leader-piirkond hõlmab Harjumaalt Kuusalu valda ja Loksa linna, Lääne-Virumaalt Vihula, Kadrina ja Tapa valda ning Järvamaalt Ambla valda.

Kuivojale kogunenud tootjate seas kerkis küsimus, et poleks mõttekas hakata tegema omaette kodulehte, kui pole kokku lepitud, kas ja kuidas nimetada ühist piirkonda – Arenduskoda ei tähenda kaugemalt inimestele midagi. Ka tuleks selgeks saada, kus koduleht asuks – kas Arenduskoja kodulehe ühe osana või omaette. See on oluline küsimus, et tarbijad oskaksid e-poodi leida. Eraldi aruteluteema on ka võimalikus e-poes müüdavate toodete kättetoimetamine – lihtsam oleks viia neid Tallinna või Rakverre, kuid kuidas saaks kauba kätte naabervalla restoran või kooliköök.

Projekti raames piirkondliku toidumärgi loomise kontseptsiooni koostav Sirje Kuusik, Kadrina valla Kuusiku loodustalu perenaine, pakkus, et ühise toidumärgi nimes võiks olla Lahemaa – suur osa piirkonnas asub Lahemaal ja see on ka paljudele nii Eestis kui välismaal arusaadav kant. Teiste valdade tootjad koonduksid märgi alla, kuna on samas mõjualas.

Talle vaieldi vastu – Tapa ja Ambla valla tootjaid oleks vale Lahemaa nimega seostada, see oleks ka tarbijate petmine.

IT spetsialistid kommenteerisid, et kokku puutudes teiste toiduainetetootjatega on sageli kerkinud üles küsimus riigi rollist – tuntakse puudust ühtsest üleriigilisest e-turust, kus ostja saaks klikata kaardil sobivale kohale ning talle avaneks info, milliseid toiduaineid sealtkandist võib osta. Näiteks on sellised e-turud Taanis, Austrias, Saksamaal, Suurbritannias, Soomes, Prantsusmaal, lisas Sirje Kuusik.

„Meie eesmärk on eristuda oma toodete ja toidumärgiga teistest tootjatest, luua konkurentsieelis, kaasata omavalitsused, maavalitsused, omavalitsusliidud, EASi maakondlikud keskused. Tuleks töötada välja toidumärgi kriteeriumid, et kellele ja mis tingimustel seda antakse, ka kontrollimehhanism,“ sõnas ta ja kutsus asjasthuvitatuid tema kirjutatud kontseptsiooni täiendama, teksti saab projektijuhilt Eha Paasilt.

Eestis ainsana tõeliselt toimiv toidumärk on „Põlvamaa rohelisem“, märkis Sirje Kuusik.

Pika arutelupäeva lõpuks moodustati töögrupp, kes hakkab arutama ühise piirkonna nimetust ning ka toidumärgiga seonduvat. Gruppi kuuluvad Sirje Kuusik, Lääne-Virumaa Maanaiste Liidu juht Maarika Vartla, Tapa vallast Katrin Kull, Kuusalu vallast Hayde Rebas. Kontseptsioon peaks olema välja töötatud enne tänavusi jõule. Toidumärgi kontseptsiooni projekti oodatakse ettepanekuid 10. novembrini.

Toiduprojekti raames on valmimisel voldik Arenduskoja toidutootjatest. Eha Paas teatas, et kõik, kes toodavad kohalikku toitu ja tahavad oma andmed panna voldikusse, peaksid endast teada andma hiljemalt 10. novembriks.

Voldikus tuleb igale tootjale eraldi lehekülg, lisada võib paar pilti, oma ettevõtte kontaktid, tooted ja info, kust kauba kätte saab.

POLE ARVAMUSI

Jäta vastus